Medlemskveld med faglig påfyll 23. mars

gustavf

Administrator
23. mars er det tid for det første arrangementet i Oslo amatørbryggerlaug, som ikke har med oppussing og bryggeri å gjøre. Vi setter av kvelden til ei sosial samling med litt faglig påfyll.

Sted: Megazone, Møllergata 24
Tid: Fredag 23. mars kl. 19.00

Tema: Usmaker i øl

For å kunne forbedre sine egne øl, er nyttig å kjenne igjen noen av de vanligste feilsmakene i øl og vite hva man kan gjøre for å unngå dem. Vi har fått tilgang til et smakesett fra Flavoractiv, som vi blander i øl for å lukte og smake:

    DMS
    Diacetyl
    Acetaldehyd
    Fenolsk

Dette er en sjelden mulighet til å lære seg å kjenne disse smakene, med samme metodikk som brukes for å kalibrere smakspaneler. Etter fellesarrangementet, regner jeg med at noen av oss fortsetter til en av de nærliggende barene for litt praksis.

Arrangementet er kun for medlemmer i bryggerlauget.

Velkommen!

Mvh,

Styret
 
Det er dessverre ikke lovlig å drikke hjemmebrygg i lokalet, på grunn av skjenkebevilling.
 
Har vært i kontakt med styret for bryggerlauget og bedt om kontoinformasjon for innmelding, så hvis alt går i orden blir jeg både medlem og i stand til å møte. Bra initiativ, og pilsen min tatt i betraktning, veldig betimelig.

Per Christian
 
Da snakkes vi i kveld :)

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk
 
Jepp, en lærerik kveld. Takk til gustav for det faglige påfyllet. Frister til gjentagelse.

Nå vet man i alle fall hvordan lage hveteøl ut av carlsberg  :bank2:
 
Glimrende initiativ og kveld.

Strålende å få kjent på usmakene man bare har hørt forklart uten å helt skjønne hva er.
 
Tilbake
Topp