meskekar

Hallaise!

Ny i gamet med kun ett ekstrakt brygg fra europris.
Er godt kjent med sveiseapparat og verktøy, så istedenfor å kjøpe en speidel ol, så bygger jeg selv av vvb og det jeg trenger til å sette litt større batcher..
Fikk tak i et kar i rustfritt stål med dobbel bunn for å benytte til meskinga..
Det ligger en plate som er forhøyet 10cm fra bunn oppi med 4-5mm hull i.
Det jeg tenker er at det blir litt voldsomme hull, og tenkte intill videre kunne jeg legge et stort myggnett over dette, slik at malten ol ikke faller rett til bunn. Dette med tanke på når jeg skal skylle malten, for å få trekt ut mest mulig av sukkerstoffene.Snapchat-20140710061313.jpg
 
Vet ikke hvis myggnetting er det du vil ha i meskekaret.

Men det ser ut til å være et ypperlig kar til å lage en manifold? Litt mer jobb enn en falskbunn men, særlig mtp størrelsen på karet.
 
Snakk om å være dum.. hvorfor har jeg ikke tenkt på det selv.. har jo noen meter kopperrør stående her.
 
  • Like
Reaksjoner: ES
Screenshot_2014-07-10-18-47-23.png Screenshot_2014-07-10-18-44-28.png Lager jo bare en slik i bunn, og lokket jeg har over karet lager jeg rørgate med oversprøyting av varmt Screenshot_2014-07-10-18-44-28.png vann
 
Har ikke borret dette selv.. er sånn orginalt. Er storkjøkken utstyr.. tidligere brukt til kokekar for pinnekjøtt. Tipper hullene er 4-5mm.. løfter bare denne ut, og lager manifold i bunn.
 
Tilbake
Topp