Messingdeler

Eg trur ikkje eg ville brukt den. Den er laga for bruk i skutesider i båtar som går i sjøvatn og ikkje for drikkevatn og då vil den kanskje innehalda meir bly enn du ynskjer. Messingdelar som er laga for bruk i drikkevatnsanlegg har krav om maks blymengde - slike krav har neppe denne.

Legeringa er kanskje r C352? og den kan innehalda opp til 2,7% bly.

I USA har dei det siste året hatt krav om maks 0.25% bly i rørdelar til drikkevatnsforsyning.

Noen andre som bruker denne gjennomføringen? Må gjerne bytte ut min med en rustfri da. Hadde håpet å slippe å bruke så mye penger på en rustfri gjennomføring.

Hmm. Koking i eddikvatn er kanskje fint for å få messing til å skina men det er neppe det rette når det gjeld sjølve problemet med messing: BLY

Blyet i messing er der for at det skal vera lett å maskinera (f.eks. dreia) messingen og blyet vil liggja som små korn i messingen. Her er vi ved problemet sidan desse små korna vil overføra bly til vørteren din. Jo meir bly i messingen - jo meir vil gå i vørter. PH? Varme?

Det fins måte å rensa messing på - som John Palmer skriv om i bryggjebibelen "How to Brew" - med ei blanding av eddik og hydrogenperoksid.
Eg har forsøkt det og det var ikkje lett - det var vanskeleg å finna ut eksakt kva tid prosessen var gått langt nok. Og om det lønnar seg er også eit spørsmål.

NEI!, bly er lett løselig ved lav PH. Så glem messingdeler som ikke er beregnet for vannforsyning, og selv da bare til kalde deler av bryggeriet. Forniklet messing skal/bør være bedre hvis dem er etter RoHS bestemmelsene. (0,1% bly). Merk dog at det er kun selve forniklingen som inneholder 0,1%, messingen er fortsatt tillatt med opptil 2,5%

Sist redigert:
Fatter ikke at dette til stadighet er et diskusjonstema da en får slike og mye annet bra i rustfritt til ca 23kr på ebay, uansett hvor grovt maskinert det måtte være er det iallfall bedre enn halvdodgy messing og en elimininerer enhver tvil om forurensing...

Tilbake
Topp