Metning av oksygen i vørteren

Gahr skrev:
gustavf skrev:
Hva slags utstyr bruker dere, og hva koster det, for å måle oksygeninnhold i vørter?

Jeg bruker dette:

!BcVJIlQBGk~$(KGrHqYH-CYEqvVTW8W3BK0CgLjFmw~~_12.JPG


Betalte kr. 1056,- (Wyeast American Ale :)) på ebay. Det er jo litt penger, men det har vært interessant å bruke det. Nå lurer jeg bare på hvor jeg kan finne refill til elektrolytt-løsningen som brukes i proben. En stund til jeg går tom, men jeg skulle gjerne fått tak i mer...

Jeg bruker den samme og trenger også mer elektrolytt. Jeg må bestille dette sammen med noe mer rensevæske til ph-meteret.
Vil du ha en flaske eller fler kan du henge deg på. Mener de koster i overkant av $ 20 pr stk.
 
Gjerne! Send en PM med kontonr., så betaler jeg så fort jeg får en pris. Regner med det er flasker på 100 ml? I så fall tar jeg gjerne to.
 
Hvordan bruker dere oksygenmåleren i vørteren (hvor måler man? under oksygenering, eller en stund etter?)?
Er det lett å rengjøre og desinfisere?
Og hvor fikk dere tak i elektrolyttvæsken?
 
De flaskene med elektrolytt sitter fortsatt fast i tollen i USA sammen med
bl. a noen pipeemner . Byråkratiet i USA er en østblokkstat verdig.....
Levetid på en sonde er oppgitt til 2-3 år ved forsiktig bruk.
 
magnumhansen skrev:
De flaskene med elektrolytt sitter fortsatt fast i tollen i USA sammen med
bl. a noen pipeemner . Byråkratiet i USA er en østblokkstat verdig.....
Levetid på en sonde er oppgitt til 2-3 år ved forsiktig bruk.

Aha! Jeg begynte å lure på hvorfor det drøyde med elektrolytt-påfyll. Det forklarer saken.:)

Jeg har hatt oksygenmåleren min i snart et pat år og har byttet hette på proben én gang. Men det var pga. en synlig skade etter at jeg klarte å dunke den borti en gaffel som lå på kjøkkenbenken...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Tilbake
Topp