Ministyreskap?

Skal etterthvert bygge nytt bryggeri og ser etter et styreskap som er lite. I metall.

I det skal jeg dytte to sestos PIDer (med ssr'er og kontaktorer), noen brytere og spenningsmåler/display. Innfellbar 16A shuko-stikk skal jeg også ha der. Det må også kunne åpnes lett for å ha tilgang til jordfeilautomat. Må kunne feste DIN-skinne.

Det jeg har sett for meg er boks som er ganske lav egentlig. Type "project-box" fra ebay. Men har ikke funnet noen som kan åpnes på en grei måte for å vippe sikring. Hvis noen evt har en annen løsning for jordfeilautomaten tar jeg imot tips til det og.

Det var noen som for en tid siden linket til en norsk side som hadde masse småskap, men så aldri noe "liggende" skap der. men husker ikke hvor jeg så tråden. Elfa var nevnt I samme setning som denne nettbutikken.
 
Er det noen som har noen formening om hvorvidt dette er en dårlig ide til 2x Sestos PIDer og noen få brytere? Vil holde det ganske kompakt.

Og antar jeg riktig hvis jeg sier at det er feste i begge ender inni skapet for standard DIN-skinne?
 
Så mye formening har jeg ikke men tenker du å bruke fronten kun som en luke?
-Kan ikke se det er hengslet. Men du har jo endel plass i sidene og bunn.
 
Tenkte å muligens bruke bunnen som flate for knotter og brytere ja. Så det er litt mer lavprofil der det står.

Skulle helst hatt inn en 16A jordfeilbryter der og, men skulle da helst hatt at selve bryteren stikker ut av skapet, men det antar jeg at man ikke får til?
 
Sikkert mulig å få det til men skinna må kanskje stå på to braketter som står mot sider og eller bunn.
To (evt pluss to) vinkler så går vel det. Innfestes etter allt er koblet til jordfeilbryteren for du kommer vel ikke til etterpå.
Men hvis skapet er av plast så tror jeg ikke jeg hadde gjort det. Har mer tro på stål når styrke betyr noe.
Og som sagt, med hengsler så slipper du dette problemet.
 
Schneider electric. Hvordan handler man fra de? Registrerte bruker og trykket legg til handlekurv, men der stopper det gitt. Ikke noe kjøp-valg. Er det kun for firmaer som skal kjøpe av grossisster? Kan ikke kjøpe direkte derfra?

Edit. Fant det ut.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp