Modifisering av Tap-a-Draft

Jeg har 7  tap-a-draft flasker og to dispensere som jeg er godt fornøyd med, men jeg kunne tenke meg å ha mulighet for å senke gasstrykket litt. Jeg liker godt å ha typiske britiske session beers på disse flaskene, lys bitter, mild etc. Selv om jeg karbonerer disse med 4 g. sukker pr liter blir ølet gjerne overkarbonert etter en stund. Ikke noe stort problem egentlig, men det hadde vært fint å kunne skru av CO2-tilførselen etter tapping, evt. Satt ned trykket for å unngå ekstra karbonering.
Dette systemet bruker 16g. patroner og i bunnen av patronhuset er det en åpning på 8 mm i diameter. Jeg tenker at hvis det går an å kappe bunnen av en tom patron og lodde på kobling så vil en sodastreamflaske kunne fungere som CO2-kilde.
Spørsmålet mitt blir da, er det mulig? Hvilke deler trenger jeg?
 
Dette var jo midt i blinken, men akk, han selger ikke til Norge og det er heller ikke mulig å sende en melding til selgeren på Ebay.
 
Fant epostadressen hans på facebook.
Han skal se på saken sa han. Det ordner seg sikkert.
I tillegg trenger jeg antakeligvis denne overgangen fra sodastreamflasker som Vin&Bar selger og en regulator.
 
Jeg limte inn en slange på en gammel patron og satte trykket på regulatoren ganske høyt, men flowet inn på TAD ble ganske lavt så jeg blir senere å lage en overgang til slangen så jeg kan kjøre på med flasketrykket rett på TADen.
 
Ja, veldig fornøyd.
Jeg kjøpte et startsett fra Morebeer først, og de korkene som fulgte med er ikke noe å skryte av.
Men her http://www.sturmanbg.com/tap-a-draft/purchase har de fine korker, med og uten sikkerhetsventil.
Så vidt jeg husker er de dyrere enn Morebeer på frakt om du skal ha flasker, men billigere hvis det er mindre pakker.
Det er flere tråder om Tap-a-Draft her på forumet. Søk og du skal finne.
 
ragnarf skrev:
Ja, veldig fornøyd.
Jeg kjøpte et startsett fra MoreBeer først, og de korkene som fulgte med er ikke noe å skryte av.
Men her http://www.sturmanbg.com/tap-a-draft/purchase har de fine korker, med og uten sikkerhetsventil.
Så vidt jeg husker er de dyrere enn MoreBeer på frakt om du skal ha flasker, men billigere hvis det er mindre pakker.
Det er flere tråder om Tap-a-Draft her på forumet. Søk og du skal finne.

Takker for svar, kunne du satt opp hva du anbefaller at jeg trenger av utstyr?
 
Jeg ville ha kjøpt en eller to tappeventiler og så mange flasker du tror du trenger + en til. I tillegg ville jeg ha kjøpt slike korker som jeg linket til. Når du kjøper løse flasker leveres de som regel uten kork.
Hvis du sender en mail til ccrandall@sturmanbg.com får du fraktprisene av henne. Hun sikkert villig til å sette ned verdien til under 200 NOK om du spør.

Jeg har hatt med Tap-a-draft på jakttur (i leiren) og lagde også ingefærøl på dette til jul, ble veldig bra.
 
ragnarf skrev:
Jeg ville ha kjøpt en eller to tappeventiler og så mange flasker du tror du trenger + en til. I tillegg ville jeg ha kjøpt slike korker som jeg linket til. Når du kjøper løse flasker leveres de som regel uten kork.
Hvis du sender en mail til ccrandall@sturmanbg.com får du fraktprisene av henne. Hun sikkert villig til å sette ned verdien til under 200 NOK om du spør.

Jeg har hatt med Tap-a-draft på jakttur (i leiren) og lagde også ingefærøl på dette til jul, ble veldig bra.

Supert det vil jeg gjøre :)
 
Jeg har karbonert med 4g pr liter uten sikkerhetsventil uten problemer i alle fall. Noen av de korkene jeg har med ventil har sluppet ut CO2 tror jeg. Det var en liten misfarging ved ventilen som tydet på det.
Jeg har 4 korker med ventil og 3 uten. Skulle jeg ha kjøpt nytt nå tror jeg at jeg ville satset på bare med ventil.
 
Da er flasker og utstyr på vei over. Blir spennende å se når de kommer.

Slipper litt unna flaske vask :) vasket 66 flasker idag :)
 
Hei

Nei, ble ikke så jeg gikk for dette settet. Har 8g versjonen så dette settet ville ikke passet. Har ikke hatt tid til å gjøre noe spesielt med dette enda, men nå har jeg det klart for testing til helga. Endte med å borre hull på en patron og sette inn en innstikksnippel. Tettet så godt jeg kunne med gjengetape og fugemasse. Krysser fingrene for at det ble tett. :)
20140903_0652232.jpg
 
Tilbake
Topp