MoreBeer leveringstid

Oskar_L

Norbrygg-medlem
Hei,

Jeg har bestilt noe nytt snacks til mitt bryggeri fra MoreBeer og ser at der ikke er noe tracking på forsendelser til utlandet. Er det noen som vet hvor lang tid en slik leveranse fra MoreBeer tar og om jeg må foreta meg noe for å få dette igjennom tollen?

I så fall hva må jeg gjøre for å få med meg at utstyret mitt har havnet i tollen?

Mvh
Oskar
 
Jeg bestilte tappekraner 29/11, fikk bekreftelse på at det var sendt 03/12 og hadde delene før julaften tror de kom 21/12. Tviler på at det er noe lengre leveringstid i januar.
 
Du trenger ikke foreta deg noe i forhold til fortolling enda, det er to vanlige forløp:

1. Du får pakken sammen med en faktura for fortolling som du betaler når du henter pakken.

2. Du får et brev om at du må sende inn dokumentasjon på varens kostnad. Dette skjer når varen ikke er merket med innholdets verdi.

Med min forsendelse fra MoreBeer kom pakken sammen med faktura og jeg fikk den utlevert med en gang.

EDIT: Jeg fikk forresten sporing, den kan du se her og forsendelsen var enda raskere enn jeg husket
http://sporing.posten.no/sporing.html?lang=no&q=CJ048461871US
 
Stilig :)

Det betyr med andre ord at jeg kan bruke posten i norge sin sporingstjeneste helt fra pakken blir hentet hos MoreBeer?  :ilike:

Veldig bra! Gleder meg som en liten unge til å få pumpe
 
Oskar_L skrev:
Hei,

Jeg har bestilt noe nytt snacks til mitt bryggeri fra MoreBeer og ser at der ikke er noe tracking på forsendelser til utlandet. Er det noen som vet hvor lang tid en slik leveranse fra MoreBeer tar og om jeg må foreta meg noe for å få dette igjennom tollen?

I så fall hva må jeg gjøre for å få med meg at utstyret mitt har havnet i tollen?

Mvh
Oskar
RoganJosh skrev:
Ofte er pakken ikke sporbar hos posten.no før den har kommet til Norge. Inntil det kan du bruke http://www.parcelforce.com

Hvordan er det med fraktprisene hos morebeer, er det de prisene som kommer opp vi må bruke utgangspunktet, eller kan man få det billigere ved o sende dem en forespørsel først på frakt til Norge.
 
janvad skrev:
Oskar_L skrev:
Hei,

Jeg har bestilt noe nytt snacks til mitt bryggeri fra MoreBeer og ser at der ikke er noe tracking på forsendelser til utlandet. Er det noen som vet hvor lang tid en slik leveranse fra MoreBeer tar og om jeg må foreta meg noe for å få dette igjennom tollen?

I så fall hva må jeg gjøre for å få med meg at utstyret mitt har havnet i tollen?

Mvh
Oskar
RoganJosh skrev:
Ofte er pakken ikke sporbar hos posten.no før den har kommet til Norge. Inntil det kan du bruke http://www.parcelforce.com

Hvordan er det med fraktprisene hos MoreBeer, er det de prisene som kommer opp vi må bruke utgangspunktet, eller kan man få det billigere ved o sende dem en forespørsel først på frakt til Norge.

Jeg tror at jeg tidligere har lest at frakten er volumberegnet og derfor kan bli noe mindre hvis f.eks alle varene pakkes inn i en panne som du betaler frakt for, så det kan være verdt å gjøre en henvendelse hvis du kjøper varer med stort volum.
 
Morebeer bruker også USPS på forsendelser til Norge, har opplevd at alle pakker sendt med postvesenet har vært forsinket, er blitt hardt behandlet og ankommer postkontoret 1 mnd etter at den ble sendt.
Vel og merke i julestriden.
Ellers har de gratis innlandslevering foruten større produkter, slik at ofte kan jetcarrier sendt med sjø være billigere enn oppgitt frakt fra morebeer til Norge.
Ingenting å utsette på kundeservice ihvertfall og ekspedering av ordrer.
 
Når jeg bestilte fra Homebrewstuff tidligere i desember, så sendte jeg de en forespørsel på fraktpris  og der betalte jeg $19,95 i frakt på 2 stk ss525 perlick perl og 2 stk 5" rustfrie shanks + noe annet småtteri. De bruker også USPS så MoreBeer burde jo ikke ta så mye mer i frakt enn de..
 
Jeg bestilte nesten akkurat det samme. 2xperlic 2xhåndtak 2xbørste/propp 2xshank
Frakt var $46, men jeg bruker gjerne morebeer igjen.
 
ehansen skrev:
Ellers har de gratis innlandslevering foruten større produkter, slik at ofte kan jetcarrier sendt med sjø være billigere enn oppgitt frakt fra MoreBeer til Norge.

Jeg har erfart at MoreBeer har en tendens til å pakke veldig mye luft i eskene sine, noe som slår hardt ut på prisberegningene hos JetCarrier.
 
Tilbake
Topp