Mulig å få tak i Nelson sauvin?

Har smakt noen fantastiske øl fra New Zealand det siste året, fek Tall poppy fra 8 wired. Har lyst til å prøve å lage noe lignende, men er det mulig å få tak i Nelson sauvin eller andre humletyper fra New Zealand her i Norge?

Leste om Hallertauer Blanc som muligens kan funke som erstatning, så er interessert i den også.

Evt om noen har erfaring med å bestille fra utlandet vs kvalitet og pris på frakt.
 
Ryktene sier at det er relativt skrantent med nelson å få tak i på verdensbasis.. Så du får smøre deg med tålmodighet..
 
Hallertauer Blanc er å få fra Hopsteiner. Produksjonen er ikke kommet i gang enda og Lervig ble tilbudt 1,5kg. Nelson er det også skralt med på norsk sokkel.
 
Odland skrev:
Hallertauer Blanc er å få fra Hopsteiner. Produksjonen er ikke kommet i gang enda og Lervig ble tilbudt 1,5kg. Nelson er det også skralt med på norsk sokkel.

1,5 kg?
Ler Mike ennå?
 
Humleprisene må da nærme seg dop-prisene, så vanskelig det er å få tak i? Har vi ikke noen venner i New Zealand som kan smugle med seg en koffert? :)
 
Jeg har sjekket opp litt rundt nelson sauvin, og det ser ut til å være lite sannsynlig at noen av de norske forhandlerne får noe av årets avling. Det er også utsolgt hos internasjonale grossister.

Er det noen som er interessert i ei fellesbestilling fra Humlegården eller USA?
 
Ja, jeg kunne tenke meg å være med.

Hva er minstebestilling/normalbestilling? Kan jeg tegne meg for 1 kg?
 
gustavf skrev:
Takk for godt tips.
Ikke noe problem. Det var helt tilfeldig. De poppet opp i Face-feeden min før jeg leste den tråden, og jeg satt og så på humlene de hadde, og nevnte til en kompis at vi burde ha testet den. 5 min senere sjekker jeg siste trådene her, og finner denne  ;D
 
Ah, hurra og takk for tips! Internett virker! :)

Har bestilt 200g. Gleder meg til å teste denne, har lyst til å prøve den i en red ale aktig øl a la Tall Poppy fra 8 wired. Evt i combo med Cascade, lage en APA eller IPA.
 
Det er mulig at Nelson sauvin kommer inn til Bryggeland i løpet av høsten. Bare å krysse fingrene, for det er etter min mening ei humle som hører til i standardutvalget, men ettersom så mange mener det, så kan det ta noen år før den er skikkelig innarbeidet.
 
Har nettopp kjøpt en halv kilo fra Humlegården.  Akkurat i denne stund er det 4,2 kilo pellets og 3,1 kilo blomst på lager.  www.humle.se

Helt enig i at denne bør bli fast inventar i norske bryggebutikker.  Til helgen blir det en ny runde med single hop Nelson Sauvin APA - den forrige forsvant som dugg for solen!  Hos oss heter det forresten kun Paleøl.
 

Vedlegg

  • Paleøl.jpg
    Paleøl.jpg
    278,7 KB · Sett: 201
Tilbake
Topp