Nabobryggeriet

Hei mikelsen, bare lurte på om du hadde skaffa deg et annet element? Tenkte litt på å prøve et likt det ifra amazon som du linket til der. Trur du at den autosparge kan ha begrenset veskestrømmen slik at det forårsaket den brente vørteren på elementet? Bruker du elementet til å heve temperaturen 10 grader mot slutten av mesken slik at det står på "flatt" en lengre periode? Driver å tenker på rims tube selv, bare lurte på om du hadde noen tanker om det.
 
Har ikke skaffa et anna element enda. Har ikke blitt så mye brygging i det aller siste. Fikk nylig enda en i familien, så det blir vanskeligere å finne tiden til det :) Det skal sies at jeg hadde størst problemer idet jeg hadde lav gjennomstrømning pga mesking av ris. Jeg brukte elementet i en lengre periode uten at det brente seg, så det går oftest bra. Men ikke alltid. Og det er kjedlig å ødelegge en batch med øl fordi den får en brent-smak.

Brukte elementet til mash-out uten problemer. Kjørte ofte 3-4 trinn iløpet av mesken.
 
Forslag til hva jeg skal gjøre med min SUPER DUPER IMPERIAL WEST COAST LAGER? Med O.G på 1.090 så stanset den på 1.018. Og er for søt for å drikkes fortsatt. Brett?
 
Den kompakte rims kjelen din... Hvordan flytter du vørteren fra den og til kokekjelen?
 
Det er det som er så flott med tri-clamp:)

Jeg løsner enkelt rimsrøret med resten som går tilbake til kjelen og kobler istedet på en slange som går til kokekaret..

Har skaffet treveis-ventiler for å gjøre dette enda enklere. Men da blir det ikke lengre kompakt:) who cares.. kanskje fruen da begynner å se behovet for en bryggeri-bod eller -garasje
 
Tilbake
Topp