Nettsider og lokale butikker

Fant ikke en lignende tråd, men dette er jo spesielt relevant for nye bryggere (som meg selv) som er intressert i alt Norge har og tilby oss bryggere. :beercheers:

Alltid kjekt og støtte lokalsamfunnet, om det finnes.
Vet du om noe som ikke er på listen? Si i fra så redigerer jeg innlegget.

Annet:
Denne listen passer kanskje ikke helt hjembrygging, men selger utstyr som kan være kjekt.

Sist redigert:
Sant det, men alle bryggere i ottadalen, gudbrandsdalen og østerdalen må jo få ingredienser fra et sted. Skulle tro at det var en forretning som hadde interesse av å ha ei krå med malt og en fryser med humle i disse områdene også.
For ikke å si Mjøs-området, der mesteparten av innbyggerne i Innlandet bor.

I enda større grad - er det ikke oppsiktsvekkende at vi ikke har en eneste dedikert bryggebutikk i Oslo? Det nærmeste vi kommer er Amundsens nettbutikk, hvis ikke må vi til Strømmen hjemmebrygg eller Holm Brew.

Men er det så viktig å ha en fysisk butikk i nærheten? Ølbrygging har hatt en peak som er på vei ned, så det blir nok heller færre forhandlere enn flere dessverre.

Og jeg synes nettbutikker fungerer fint, hvis jeg er innom en fysisk butikk er det kun for å hente varer som er bestilt på forhånd.

Og jeg synes nettbutikker fungerer fint, hvis jeg er innom en fysisk butikk er det kun for å hente varer som er bestilt på forhånd.
Det er problematisk for folk som meg som kjøper fem-seks sekker malt i slengen. Vil jo anta at jeg ikke er alene om den type volum, det er større bryggerlaug i mange nabolag rundt om kring i norges kriker og kroker.

Vi har ikke lenger lokal butikk i Haugesunds området. Det er et område med på ca 100.000 mennesker. Ikke like oppsiktsvekkende som at Oslo mangler butikk. Men det fortelle en del om ståa for hjemmebryggere. Nærmeste er Sola, knappe 2 timer unna.

Vi har ikke lenger lokal butikk i Haugesunds området. Det er et område med på ca 100.000 mennesker. Ikke like oppsiktsvekkende som at Oslo mangler butikk. Men det fortelle en del om ståa for hjemmebryggere. Nærmeste er Sola, knappe 2 timer unna.
Er det bryggebutikk på Sola?

På grunn av dyr frakt?
Ja, Brewshop er håpløst, blir tusenvis for noen sekker straks de begynner å beregne volum. Hopstore også dyrt om det går over fri frakt grensa. Ølbrygging - ok der kan man få to sekker, altså to kolli, men det er jo under 1500 kroner så legger man på noe anna så blir det dyr frakt igjen.

Tilbake
Topp