Kold Brygg
Moderator
Han snakker seg stadig bort, det er i grunn imponerende at han får tid til å arrangere NM mellom all snakkingaNei, @msevland har snakka seg vekk på Gardermoen, så det er fortsatt håp!
Han snakker seg stadig bort, det er i grunn imponerende at han får tid til å arrangere NM mellom all snakkingaNei, @msevland har snakka seg vekk på Gardermoen, så det er fortsatt håp!
Snakket seg bort?Nei, @msevland har snakka seg vekk på Gardermoen, så det er fortsatt håp!
Vestlendinger er annerledes enn andre.Han snakker seg stadig bort, det er i grunn imponerende at han får tid til å arrangere NM mellom all snakkinga![]()
Som med-vestlending velger jeg å tolke det positivtVestlendinger er annerledes enn andre.
It takes two to tango…Nå var det strengt tatt han andre Karmøybuen som snakka seg bort![]()
Ser for meg den forestillinga på GardermoenIt takes two to tango…![]()
Finalene er ferdigmen var ikke poenget å publisere navn og deltager etter finalen?
(ikke at jeg mistenker noen for noe altså)
På superfinalen har alltid kjent hvem bryggeren er og hvilket øl det er. Men først på vinnerne ringes, få de til å sende inn øl, dømmes osv. Så det blir fort mai før den er ferdig.Ahh. da så
men ikke superfinalen kanskje ..
På superfinalen har alltid kjent hvem bryggeren er og hvilket øl det er. Men først på vinnerne ringes, få de til å sende inn øl, dømmes osv. Så det blir fort mai før den er ferdig.
Jeg tror det er mulig å "lukte syrlighet", selv om det egentlig er en smak. Noen (flyktige) syrer, som f.eks. eddiksyre eller sitronsyre, har en tydelig lukt som vi kobler med sure smaker. Så selv om ølet ikke er surt i smaken, kan det lukte litt friskt, stikkende eller "syrlig", og da kan det vel være lett å tolke det som syrlighet i aroma?Gratulerer alle vinnere! Og takk til alle som har vært med å arrangere og bedømme. Ett spørsmål til dommere/bedømming: har fått tilbakemelding på syrlighet i aroma/boquet. (Uten at det nødvendigvis er galt, eller at ølet er syrlig). Hvordan kan man lukte syrlighet? Som vinkelner er jeg veldig interessert i å finne det ut...?
Jeg sitter å funderer på om det er noe jeg kunne skrevet eller ikke. Uansett, i en norbrygg-konkurranse har man personer som er glade i øl som dømmer. Men om de skriver syrlig/lime/sitron er kanskje ikke det viktigste? Jeg tenker at det viktigste er at de finner det mest typeriktige og beste ølet i flighten.Gratulerer alle vinnere! Og takk til alle som har vært med å arrangere og bedømme. Ett spørsmål til dommere/bedømming: har fått tilbakemelding på syrlighet i aroma/boquet. (Uten at det nødvendigvis er galt, eller at ølet er syrlig). Hvordan kan man lukte syrlighet? Som vinkelner er jeg veldig interessert i å finne det ut...?