NM 2026, den store diskusjonstråden

Et øl som er både lagret med eikespon og tilsatt andre smakstilsetninger. Vil det gå under kategorien 13E ?Og så velges øltype ?

Et øl som er både lagret med eikespon og tilsatt andre smakstilsetninger. Vil det gå under kategorien 13E ?Og så velges øltype ?
Nå har jeg prøvd å legge inn ølet under 13E.
Men etter å ha lagt til alle ekstra tilsetninger og registrert ølet så ser etikettene ikke rett ut.
Alle tilsetningene kommer etter hverandre slik at disse vises langt utenfor rammene på etiketten.
Skal jeg trykke ENTER etter hver tilsetning for å få de ramset opp loddrett ?
Håper noen kan svare. Det begynner å haste litt .......

Nå har jeg prøvd å legge inn ølet under 13E.
Men etter å ha lagt til alle ekstra tilsetninger og registrert ølet så ser etikettene ikke rett ut.
Alle tilsetningene kommer etter hverandre slik at disse vises langt utenfor rammene på etiketten.
Skal jeg trykke ENTER etter hver tilsetning for å få de ramset opp loddrett ?
Håper noen kan svare. Det begynner å haste litt .......
Husk at du bare skal oppgi ingredienser som dommerne kan kjenne. Det kan høres ut som du lister opp ganske mange, eller spesifikke, ingredienser.

For eksempel, så bør du oppgi "vanilje" ikke "vaniljestang". Du kan heller ikke regne med at dommerne klarer å kjenne igjen mer enn to-tre tilsetninger.

Tusen takk til @arne_mo og Norbrygg Oslo for en fantastisk dommersamling. Typeriktig øl og lukte quiz gjennomført.
Etterpå en obligatorisk øl på Fru Burums

Jeg blandet Oregano og Timian + valgte alle de riktige sitrus…, men på feil plass

Tilbake
Topp