NM i hjemmebrygging lørdag 27 april 2013

Det er lovet alle får giro i god tid før NM for dem som går ut like i forkant av NM.
 
Da var billetter i havn etter dramatisk og nervepirrende nettkjøp med oppretting av Paypalkonto mens hundrevis av billetter forsvant. Som om ikke det var nok så mista jeg nettforbindelse midt oppi det hele. Utrolig at det gikk. Nå stikker jeg bort på Brewdogbuben a feirer :biersmile:
 
Heisann! Har fått sikret meg en bilett til nm. har ikke vært på det siden 2009, så blir spennende å se om det har forandret seg.
Jeg fikk lett frem medlemskortet mitt, men jeg har ikke noe oblat på det. funker det for det?
 
Bare for ordens skyld: Man kan selvfølgelig delta i flaskekonkurransen selv om man ikke har billett til publikumsarrangementet.
 
gustavf skrev:
Bare for ordens skyld: Man kan selvfølgelig delta i flaskekonkurransen selv om man ikke har billett til publikumsarrangementet.

Noen formening om når påmelding/registrering til flaskekonken starter? Fått med meg at innleveringsfristen blir rundt påske eller no
 
Nizarus skrev:
gustavf skrev:
Bare for ordens skyld: Man kan selvfølgelig delta i flaskekonkurransen selv om man ikke har billett til publikumsarrangementet.

Noen formening om når påmelding/registrering til flaskekonken starter? Fått med meg at innleveringsfristen blir rundt påske eller no

Informasjon om dette kommer ut innen kort tid
 
Hadde vært morsomt å høre om hvilke øltyper folk tenker på å sende inn?? Selv går jeg for Barleywine, IPA og Brownale, hvis alt går i boks :)
 
Vi leverer inn en IPA. Dette er første gang "Vallbrygg" leverer inn øl til bedømning, og vi krysser fingrene for at vår nr 18 kommer ut av det med æren i behold.
 
Som en kommentar til dette med bjørnunger som standard flasketype, så er det ingen konkrete planer om å endre det i overskuelig fremtid, så etter alle solemerker blir det bjørnunger i NM 2014 også, og sikkert NM 2015 og etter det og.

Det som derimot kan skimtes i overskuelig fremtid, er at de store bryggeriene - som utgjør ryggraden i de gjenbrukbare glassflaskene - ser ut til å fase mer og mer over til boks. Dermed kommer det trolig en dag da de legger ned bruken av bjørnunger. Hva Norbrygg da gjør i konkurransesammenheng er en sak vi får ta den dagen det blir en reell problemstilling.

Personlig føler jeg meg trygg på at bjørnunger blir 'lovlig' konkurranseflasketype en god stund etter at de forsvinner fra butikkene, for å ta høyde for de som allerede har tappet på flasker med øl som skal modnes en stund. Derfor er det ingen grunn til noe annet enn å kjøre på med bjørnunger på alt dere tenker å levere i konkurranser.
 
Dette er en tråd for NM 2013, og de som arrangerer dette vil fokusere på et best mulig NM i år.

Dette er noe dere får bringe opp med styret, og forsåvidt har det ikke noe i denne tråden å gjøre.
 
ThomasRS skrev:
Hadde vært morsomt å høre om hvilke øltyper folk tenker på å sende inn?? Selv går jeg for Barleywine, IPA og Brownale, hvis alt går i boks :)
Norbrygg vil visst helst du skal ha det i BJØRNUNGER, ikke i boks !! :) *ziggedikoff*

Fra spøk til Halvor; Her blir det trolig sendt inn en Oatmeal Stout og en Pale Ale.
 
Hmm.... Når man er så amatør at man egentlig ikke vet hvilken type øl man brygger..... Kan man allikevel sende inn øl til NM?  Og hvordan kan man finne ut hva man skal definere ølet som? Og må man være til stede nede i stor-Oslo personlig ilag med sitt øl?
Ølet er iallefall svært godt! :)
 
annlaug skrev:
Hmm.... Når man er så amatør at man egentlig ikke vet hvilken type øl man brygger..... Kan man allikevel sende inn øl til NM?  Og hvordan kan man finne ut hva man skal definere ølet som? Og må man være til stede nede i stor-Oslo personlig ilag med sitt øl?
Ølet er iallefall svært godt! :)
legg ut oppskriften så vil du sikkert få svar om hva slags øl du har brygget :)
 
Det er 2 typer konkurranser her, den første (som er utsolgt) er publikumsfavoritt, der trenger du ikke forklare hva slags øl du har laget, men her må du være tilstede under konkurransen
Så er det flaske konkurransen. her skal ølet sendes inn (åpner snart for påmelding, og her kan man sende inn så mye øl man vil, men se reglene for konkurransen nærmere for detaljer) men da skal du fortelle hvilken type øl det, og ølet blir vurdert opp mot det du sier du har laget. Er ølet ditt "verdens beste" ipa, men du har sendt den inn som en pils, så får du svært lav poengsum.
 
Tilbake
Topp