NM i hjemmebrygging lørdag 27 april 2013

Fikk opplyst etter innmelding av flasker at disse skulle sendes Oslo amatørbryggerlaug (Damfaret 25). Kan man levere flaskene personlig på denne adressen, og eventuelt når passer det?
 
roba skrev:
For påmelding av Rugøl (eller ale med rug)
Hvilken klasse passer best for denne typen?

Det er ikke noen type som er spesielt egnet. Jeg ville, sannsynligvis, meldt det på i basisklassen om det ikke er et veldig tydelig rugpreg. Er det tydelig rugpreg, vil ølet neppe være typeriktig, og du kan spare porto på å drikke flaskene, i stedet for å sende dem inn.
 
Det er per i dag ikke planlagt at vi kan ta i not flasker ved personlig oppmøte, men vi kan jo ta det opp på neste planleggingsmøte

Carl
 
Hei jeg representerer Skjeberg Øllag i Sarpsborg og vi har deltatt på NM før med ca 5 øl i publikumsfavoritten hvert år (bortsett fra ifjor).
Vi har reist ca 25-30 personer med buss til Oslo. Slik jeg leser innbydelsen så er det ikke mulig lenger. Hvis vi stiller med 5 øl, så får vi inn 10 personer
på arrangementet? Det er ikke mulig å få inn flere personer? Ser ut som billettene er utsolgt.

Mvh
Stein
 
Hei Stein,

Både PF plasser og billetter er så å si utsolgt. Det blir lagt ut et lite antall plasser til begge deler onsdag 6 mars. Se egne tråder.
P.g.a. antall plasser som er ledig, vil det på de plassene for PF som blir lagt ut IKKE være mulig å få inn mer enn en person per øl.

Både pf plasser og billetter er forøvrig forbeholdt medlemmer i norbrygg. (edit: gjelder de siste få billettene som legges ut)

(Jeg så ikke navnet ditt blant de som har booket plass, om du har booket plass i forrige runde, og det står pået annet navn, eller jeg så gjennom listen litt for fort, så kan du selvfølgelig ta med deg de gjestene du har ført opp)

Carl
 
cral skrev:
Fra tråden: http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,13546.0.html
Ølet som sendes inn må være ankommet innsendelsesstedet innen 1. april 2013. Antall øl som skal sendes inn er fire 0.33 liters norske brune pantbare ølflasker (bjørnunger)
Det kan også være lurt å holde av to flasker ekstra, i tilfelle du skulle gå videre til skandinavisk mesterskap.

Takk! Da er det jeg som har blendet litt i trådene. Men da har jeg jo god tid på meg :)
 
Sitat fra Anders Christensen 28. Jan
Jeg håper at også i år tar noen aktører (ja, nå titter jeg bort på bryggebutikkene!) initiativ til å ta imot flasker og besørge felles videresending til rett adresse.

Er det noe nytt på denne fronten?
 
Reinhard10 skrev:
Sitat fra Anders Christensen 28. Jan
Jeg håper at også i år tar noen aktører (ja, nå titter jeg bort på bryggebutikkene!) initiativ til å ta imot flasker og besørge felles videresending til rett adresse.

Er det noe nytt på denne fronten?

Nei.

Det kommer til å bli mulig å levere øl som skal til Oslo hos OABL døren der et par kvelder, men disse kveldene er ikke avgjort enda. Nærmere info om det kommer.
(Men det er viktig at det kun er øl som skal bedømmes i Oslo dette gjelder. Øl som skal bedømmes i Kristiansand, Bergen eller Trondheim må sendes til de korrekte adressene.)
 
Har aldrig sendt flasker med posten. Er det noe jeg bør tenke på/ha klart for man går til posten med flaskene? Hvordan skal man pakke dem?
 
Pakk dem gjerne individuelt t boble plast. Men ikke bruk tape da det er mange pakker å åpne. Bruk heller strikk. Flaskene knuses oftest ved at de slår mot hverandre å ikke som følge av ytre slag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Å pakke dem inn i bleier har seilt opp som en ny favoritt blant de som pakker dem ut. De demper godt, suger opp væske om ei flaske skulle knuse og er visst ikke så aller verst dyre. Noen lurte på tips om bleiemerke, men der er jeg helt blank...
 
Hei,
vi har hatt en ulykke i bryggeriets depot - flere flasker av en stout som ble flasket på bjørnunger før sommeren knuste under en flytt. Resultat; kun 3 gjenværende eksemplarer.
Ser at det skal sendes inn 4 eksemplarer, men så vidt jeg forsto i fjor er en av dem backup. Finnes det håp? Kan vi melde oss på med kun 3 flasker?
 
Det er vel strengt tatt bare én røykøl-kategori, 2H. Så det er uansett der den hører hjemme, sett at den har et merkbart røykpreg.

Edit: Ved ettertanke har du jo naturligvis 13D, så hvis ølen i grunn er typeriktig som en annen øl kan du definere den som 13D med en annen baseklasse.
 
Posten krever normalt at flasker som sendes skal være pakket i absorberende materiale rundt flaskene, så et lag med plast, et lag til med absorberende materiale og så plast. Det vil sil at en grei måte å pakke på kan være:

  • Pakk hver flaske i bobleplast.
  • Legg avispapir rundt alle flaskene.
  • Legg flaskene med avispapir ei en bærepose.
  • Legg en svart søppelsekk i en pappeske.
  • Legg bæreposen i søppelsekken og stapp med avispapiir i mellom

Tilpass på egnet måte ved bruk av bleier. Det er viktig at flaskene ikke slår mot hverandre og er skikkelig beskyttet hvis esken detter i gulvet.
 
Tilbake
Topp