Nøgne Ø Amerikansk Pale Ale - Oppskrift?

Mye rot og forvirring i den tråden her
Vår American Pale Ale er, som navnet mer enn antyder, ment å være en amerikansk utgave av ølstilen Pale Ale (på 4.5%). Vår vanlige Pale Ale (på 6%) er også en APA. Som "langfjes" nevner er vår Bitter en engelsk pale ale. Og vår German Pale Ale er en Kölsch...
Jeg kan evt komme tilbake med noen tips/oppskrift til brygging av vår Amerikan Pale Ale til uken.

Tom
Nøgne Ø
 
Vår American Pale Ale er, som navnet mer enn antyder, ment å være en amerikansk utgave av ølstilen Pale Ale (på 4.5%). Vår vanlige Pale Ale (på 6%) er også en APA. Som "langfjes" nevner er vår Bitter en engelsk pale ale. Og vår German Pale Ale er en Kölsch...
Jeg kan evt komme tilbake med noen tips/oppskrift til brygging av vår Amerikan Pale Ale til uken.

Tom
Nøgne Ø


Kunne selv ha tenkt meg tips og forhåpentligvis en oppskrift på deres tolkning av Amerikan Pale ale.

Falt veldig godt i smak i solveggen som trådstarter poengterte
 
Kunne selv ha tenkt meg tips og forhåpentligvis en oppskrift på deres tolkning av Amerikan Pale ale.

Falt veldig godt i smak i solveggen som trådstarter poengterte

Arghhh! Har tenkt på det både i går og i dag, men har ikke fått somlet meg til å finne frem bryggeloggen. Kall meg en krakk om jeg ikke poster den i morgen.
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
AMERICAN PALE ALE

Target: 12 Plato, 30 IBU, 4.5% alk/vol

Malt:

80% Pilsnermalt

10% Hvetemalt

10% Caramalt

Mesk:

69.7 grader i 45 min

72 grader i 15 min

Humle:

Citra: 50 gr/hl i 90 min

Citra: 100 g/hl i 5 min

Vic Secret: 100 g/hl i WP

Cascade: 200 g/gl i WP

Tørrhumling:

Vic Secret: 75 g/hl

Cascade: 100 g/hl

Citra: 50 g/hl


Gjær:

WLP007 (20 grader)
 
Tilbake
Topp