Nøgne Ø bryggesett

Her kan du brygge 4 (fire) liter øl til kroner 206????????
Enten er det en trykkleif ute og går, eller så Captain Jikuin ute og kjører.
 
Kan se ut til at 4L stemmer bra med bryggesettet deres der det er avbildet en 4,5-5L glassballong. Dette var da dyrt.
 
Ser at vin&bar tar 198 for brooklyn brewshop kit'ene de selger, og det er vel her nøgne har ideen fra.
 
Er ikke det prisen for kittet,? Det er vel en annen pris for ingrediensene..

jeg får ikke opp brewshop siden,
 
ØysteinM skrev:
Ser at vin&bar tar 198 for brooklyn brewshop kit'ene de selger, og det er vel her nøgne har ideen fra.

Og 396kr for ballong og råvarer. Det er 100kr litern for ølen det. Brygging kan virke litt skummelt for nybegynnere, og det tror jeg det tjenes penger på. Ferdige sett med bruksanvisning for å ikke gjøre prosessen så skummel likevel, til prisen av pol-øl.
 
Tja.. De leker vel ikke butikk! Syns det er ett fint tiltak jeg:) 400,- for å prøve for så og oppdage at dette var enten kjempestas og jævli godt eller ikke noe for "meg" i det hele tatt, er en liten pris å betale! Jeg bestilt selv fra statene første gang, og det var ikke billig!! Nå har jeg en Speidel på 50ltr:)
 
Ikke for å være vanskelig, men det blir en god del mer enn 400 kr hvis man er nybegynner uten brygge utstyr fra før:
415 kr BREW KIT
206 kr BEER KIT
146 kr KAPSELPÅSETTER med 100 kapsler

767 kr blir den realistiske summen, for første 4 liter, for en som skal prøve ut brygging uten brygge utstyr fra før.
 
Jeg synes det blir irrelevant å regne pris per liter på slike sett. Det er først og fremst en veldig grei inngangsbillett til hjemmebryggingens fascinerende verden.  Man får en fin innføring i hva brygging av øl dreier seg om.

Jeg lærte i alle fall veldig mye av dette da jeg kjøpte tilsvarende sett fra Brooklyn Brew Shop  tidligere. Veien videre til  innkjøp av skikkelig utstyr og  til å sette sammen egne oppskrifter ble kort for min del.
 
Som sagt så er dette omtrent identisk priset med Brooklyn Brew Shop sine sett, omregnet til norske priser. Jeg synes det er et flott initiativ, og det kan sikkert åpne dørene til hjemmebryggingens fantastiske verden for enda flere. At det ikke er myntet på erfarne hjemmebryggere er åpenbart.

Man kan jo håpe at det i hver pakke er nøyaktig spesifisert malt, humle, gjær og annet slik at det blir enkelt for dem som vil lage større batcher av Nøgne Ø sitt øl på sine egne oppsett.
 
Tilbake
Topp