Noko håp for denne gjæra? To brew or not to brew?

Hei,
for to dagar sidan smacka eg ein Wyeast 3056 Bavarian Wheat Bier. Eg er vant med at gjæra bles seg opp i løpet av eit døgn, men etter eit døgn var den berre bittelitt oppblåst.. Eg satte likevel starter (på ca ein liter, med magnetrørar), men i dagtidlig var det kanskje eitt minutt eller to mellom kvart plopp. Vanlig aktivitet har vore kanskje fem sekund mellom kvart plopp.

Planen var å brygge i dag, men eg er høgst usikker på om vi bør gjere det. Nokon formeiningar om det er verdt å ta sjansen, eller om vi bør utsette?

MFG for gjæra var forresten 09.08.2010. Har i ettertid forstått at ein bør vente ein dag per månad etter MFG, men sju dagar virkar no i overkant lenge. Synest også det virkar litt for gamalt til at butikken i det heile tatt skulle ha sendt meg den.

Mvh
Tore G Bjåstad

Hvilken butikk var det og når kjøpte du det?

Mrmalty.com gir god pekepinne over hvor du skal være startermessig. Din er nok ikke tilstrekklig slik den er nå, men kan sikkert reddes.

Takkar for tips om MrMalty.com. Den kunne fortelle meg at eg med den datoen, størrelse på batch, OG på batch, treng 3 pakkar i ein 2 liters starter.... Det er no hinsides!

Kjøpt på Petit.

http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,5181.15.html
Her skriver en om hvordan man kan trikse med mrmalty for å finne ut hvordan man "stepper opp" starteren, med kun en pakke. Jeg måtte lese gjennom veldig nøye og prøve meg frem en stund før jeg skjønte det helt, men når man først har skjønt det, så er det som å sykle...

Kort og godt, du bør avvente bryggingen idag, men har kanskje noe klart om noen dager hvis du stepper opp starteren.

Hvis man underpitcher i stor grad vil man få uheldige bismaker fra stresset gjær. Underpitching øker også risikoen for bakteriell infeksjon (en øl med for lite gjær kan ses på som en person med svekket immunforsvar - lettere for bugs å få et overtak)...

Ikkje so dum den der. Forstår framgangsmåten her, men usikkerheita vert litt stor når eg har ein start-viabilitet på ca 10%. Får aldri desimaltal då. Muligens kan eg då få den opp i 40% ved fyrste starter på 1 liter, deretter starter på 1.9liter for å kome opp i 180 milliardar, som er tilstrekkelig antal celler. Men er litt skeptisk til at eg har firedoble celletalet med denne fyrste starteren når aktiviteten var so lav som den var i dag tidlig...

Wyeast opererer vel med en best-før-dato på seks mnd etter produksjonsdato. Jeg hadde tatt kontakt med Petit å hørt om du kunne fått ny.

Ok, det skal vi då gjere. Noko irriterande å finne dette ut no rett før brygging... Men eg er nok meir bevisst på produksjonsdato neste gang.
-Tore

Gahr skrev:
Wyeast opererer vel med en best-før-dato på seks mnd etter produksjonsdato. Jeg hadde tatt kontakt med Petit å hørt om du kunne fått ny.
Er ikke det WhiteLabs? Wyeast operer vel med produksjonsdato?

Kan rapportere om ein starter som har vakna til liv. Plopping med ca 5 sek intervall. Eit steg til, som anbefalt ovanfor her, so har eg tru på at den skal kunne gjere jobben.

Tilbake
Topp