Norbrygg stand på Øl & Mat festivalen i Oslo 1. - 5. Juni 2011

Da har vi skaffa frivillige.. det er enda ikke for seint å ringe meg og avtale for en vakt. Billetter og bonger tildels de ivrige.

Jeg blir surrende rundt på festivalen i dag for rigging og kvalitets-sikring av utvalget. :biersmile:
Tlf: 41 16 49 57

Andreas
 
Kjempe suksess som vanlig når hjemmebryggere møtes for å brygge og drikke. :)
Tusen takk til alle som var med og en spessielt stor takk til Bård som var med fra start til slutt!

Hvis noen har bilder så legg de gjerne ut her.

Andreas
 
jikvig skrev:
Kan love en smak av Rough Snuff til hjemmebryggerne som er på standen til Norbrygg.
Er selv opptatt med egen stand, men kommer innom med noe godt til de frivillige på Norbryggstanden! :D

Hmm.. kan ikke huske den, men det er da også veldig mye jeg ikke husker fra i går ;D
 
Riis'en skrev:
Kjempe suksess som vanlig når hjemmebryggere møtes for å brygge og drikke. :)
Tusen takk til alle som var med og en spessielt stor takk til Bård som var med fra start til slutt!

Hvis noen har bilder så legg de gjerne ut her.

Andreas

Selv takk. Det var en ære og en glede.

For de som faktisk møtte og deltok: Jeg har tatt vare på vørteren. En av batchene har fått gjær, de to andre må vente til i morgen. Send meg en melding om et par ukers tid så skal dere få litt å smake på.  :)
 
Yes, var moro. Jeg hadde jo store planer om å ta mange bilder, men endte opp med bare ett. Og det var jo undereksponert i tillegg, bah. Så jeg får henvise til bildene fra i fjor.
 
Da en eller annen frekkas har sneket seg inn i bryggeriet, og deretter stjålet termometer og hydrometeret mitt, rapporteres OG på bryggene nå.

Første brygg, en slags amber/red ale (hmm Rolff??) Og målt til 1050 i dag. Dog må det sies at jeg pitcha en pose irish ale II i den vørteren i går, så de som vil regne på det, værsågod. :)

Brygg nr 2, døpt til Kukk Ale av to nysgjerrige gjester, lå på 1061

Brygg nr 3 Døpt til Ace Hopp, også det av tilskuere, på 1053. Litt dårlig tid på tampen ga dårlig utbytte i skyllingen..
 
Det kan også legges til at erfaringer gjort sist lørdag tilsier at kokende vørter gir nye og spennende fasonger på ellers flotte gjæringskar. Anbefales kun dersom man har god råd eller er spesiellt opptatt av plastens reaksjoner på temperatur rundt kokepunktet..
 
God mandag folkens!

Jeg tok noen få, men ikke så gode bilder. Takk for en trivelig dag. Skal bli artig å smake når den tid kommer.

@Bård: Hører det blei tre batcher. Hva gikk i den siste?




 
Tjah.. mener det var 4 kg pale, litt chrystal, en neve roasted barley, litt chocolate malt...

Tror det var soriaci ace ved flameoff og noe annet som bitterhumle..
 
Bård skrev:
jikvig skrev:
Kan love en smak av Rough Snuff til hjemmebryggerne som er på standen til Norbrygg.
Er selv opptatt med egen stand, men kommer innom med noe godt til de frivillige på Norbryggstanden! :D

Hmm.. kan ikke huske den, men det er da også veldig mye jeg ikke husker fra i går ;D
Beklager at det ikke kom en flaske deres vei, hadde den kun med på dag 2.
Hadde planer om å ha den med på lørdag også, men 39 i feber og migrene satte en fin stopper på det :)
 
Bård skrev:
Første brygg, en slags amber/red ale (hmm Rolff??) Og målt til 1050 i dag. Dog må det sies at jeg pitcha en pose irish ale II i den vørteren i går, så de som vil regne på det, værsågod. :)

Mmmm.. noe sånt ja. Med et hint av østens mystikk og lokal flora. 1063/1064 eller så på lørdag mener jeg.

En smak hadde vært morsomt, for å se hva ting laget under slike forhold og på en såpass lettbeint måte faktisk smaker.
 
Rolf skrev:
Bård skrev:
Første brygg, en slags amber/red ale (hmm Rolff??) Og målt til 1050 i dag. Dog må det sies at jeg pitcha en pose irish ale II i den vørteren i går, så de som vil regne på det, værsågod. :)

Mmmm.. noe sånt ja. Med et hint av østens mystikk og lokal flora. 1063/1064 eller så på lørdag mener jeg.

En smak hadde vært morsomt, for å se hva ting laget under slike forhold og på en såpass lettbeint måte faktisk smaker.

Hehe lettbeint er vel dagens understatement.  :)

Undret litt over det med østens mystikk, men så kom jeg på stekeosen fra den vietnamesiske boden ved siden av oss.  ;D
 
Tror jeg nå kan konkludere med at mangel på kjøling av vørter påvirker utbyttet av bitterstoffer. Ikke bare litt heller. Grøss og dobbelt grøss. Ser ut til at det blir fest for røttene. 50l øl rett i dass. Merket meg at opplevd bitterhet forsterkes enormt får ølet kjøles ned.
 
Nå husker jeg ikke hva vi gjore med humla, men kan det tenkes at alt av humle og rester blei liggende i dunken i glovarmen?
 
Stemmer nok det. Den siste dunken var fortsatt god og varm dagen etter. Så si vi ga humla sånn ca 4-6 timers effektiv koketid.. :eek:ppkast:
 
La oss kalle det en 240min IPA, og la den stå et halvår? Eller er den allerede i vasken?
 
Noen som husker hvilken humle vi brukte som aromahumle på den første ladningen? Var fra New Zealand mener jeg, og duftet latterlig godt...
 
Det var en av riisens favoritter tror jeg...

Aurora? (super styrian)

http://vinogbar.no/product_info.php?cPath=198_245_246&products_id=1775
 
Tilbake
Topp