Ny bok: Øl - brygging fra hånd til munn

Øllevill

Norbrygg-medlem
Ser at Kagge forlag kommer med ny ølbok i disse dager, forfattet av Colin Eick og Thomas Horne.

Jeg fant ut at man kunne prøvelese noen sider her:
http://www.platekompaniet.no/Bok.as..._brygging_fra_hnd_til_munn/?id=9788248913276
De lokker med at boka inneholder en del oppskrifter fra norske bryggerier.

Måtte jo bare bestille, fortsatt god plass i hylla til denslags bøker  ;D

-- Øyvind
--------------------------------------------------------
«Ta alltid med deg en liten flaske whisky i tilfelle du skulle bli bitt av en orm. Ta dessuten alltid med deg en liten orm.»
(W.C. Fields)
 
Boka inneholder en del oppskrifter fra kommersielle bryggerier, og intervjuer med en del bryggere (også undertegnede! :roedme:).
 
Jeg er litt usikker på hvor mye forvirring forlaget har klart å lage ved å gi ut ei bok som heter "Håndbok i ølbrygging" og ei som heter "Øl: Brygging fra hånd til munn". Men vi får se... Ølhunder får i hvert et adskillig bedre utvalg av bøker til årets julegaveliste enn vi hadde i fjor.
 
Tror det kommer til å være stille fra meg her på forumet etter jeg kjøpte denne boka i dag!
Mulig den er mer for nybegynnere som meg, men helt sikkert noe for erfarne også.
399,- var den iallefall verdt!
 
Kjøpte denne i dag. :)  Blir nok sengelektyre utover høsten, selv om det ikke er så lurt. Får sikkert alt for mange ideer som må spekuleres på. ;)  Så satser jeg også på at det er såpass lett å forstå at jeg slipper å plage min bryggementor like mye og ofte som i dag. ;)
 
Kjempefin bok! Fine intervjuer og tips. Bryggeteknisk er det en nybegynnerbok, men uansett nyttig lesning.

Oppskriftene er verdt prisen i seg selv!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har kjapt skumlest.  :) Heilt klart ei nybegynnar-bok.(Det bryggetekniske) Men veldig fin!!  :skitbra: Som Ingemarh skriv, så er Oppskriftene i seg sjølv verdt kver ei krone  :yes:
 
Tøft! Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug er vel også med i denne, jeg har nå hvertfall blitt intervjuet. Gleder meg til å se hvordan det ble.
 
Martin E skrev:
Tøft! Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug er vel også med i denne, jeg har nå hvertfall blitt intervjuet. Gleder meg til å se hvordan det ble.
    Dåkke er med ja  :) Deepwater Horizon virka meget spennande å skal heilt klart prøvast  :biersmile:
 
En oppskrift jeg ble veldig glad for å finne var Kinns Julefred...

Men hva er det jeg ser?? Eller rettere sagt, ikke ser?? Jo mengdene på humla er borte!

IBU skal være 30.

Tviler på at 1,3 gram Northern Brewer fikser det! Og Fuggle-humla på 5 minutter har heller ingen mengde..

Kan selvfølgelig beregne NB opp til 30 IBU, men hva med Fuggle?

Noen som vet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hei, jeg ser det har sneket seg inn en unøyaktighet i humlemengden på julefred fra Kinn. Jeg undersøker med Espen Lothe og kommer tilbake med riktig mengde så du rekker og brygge og lagre Julefred til julestria setter inn.

Forresten, takk for gode tilbakemeldinger på boka fra her på forumet, keep posting!

:hadet:


Mvh

Colin Eick
 
Tilbake
Topp