Ny nettside

Eduard

Norbrygg-medlem
Da er det endelig dags for å bytte til ny nettside!

Tre år er gått siden Norbrygg for siste gang oppgraderte nettsiden sin. November 2007 var det ønsket om lettere å kunne oppdatere siden med nye artikler, mens denne gangen er det en programvareoppdatering som måtte til. Siden vi da likevel skulle se gjennom hele nettstedet fikk vi også gjennomført flere endringer enn bare programvaren som ligger i bakgrunnen. Enkelte endringer er:

    * Endringer i menystrukturen (flere undermenyer)
    * Oppdatert mal for nettsiden
    * Kalender for hjemmebryggerarrangementer
    * Enkelte sider som ofte brukes er lagt direkte i menyen

Vi håper at endringene faller i smak. Ta kontakt med informasjonsansvarlig eller skriv i denne tråden dersom du har tips eller forslag for forbedringer.  :innlegg:
 
Det ser kjempefint ut. Den nye strukturen ser for min del ut til å være en betydelig forbedring fra tidligere, og utseendemessig var det betraktelig mer behagelig! Godt jobba!

Nå er det bare å lene seg tilbake og følge med når diskusjonen om Speidelen har fått for stor plass i banneret... ;)
 
Takk for komplimentene! Det har gått en del timer i å mekke ny side, men følte det var litt på tide, samtidig som programvaren bak nettsiden trengte en oppgradering.

frode_skarstein skrev:
Nå er det bare å lene seg tilbake og følge med når diskusjonen om Speidelen har fått for stor plass i banneret... ;)

Huff, banneret ble laget flere uker før den diskusjonen. Måtte bare ha noe for å fylle det og fant noe som glinser. Håper jeg blir tilgitt ;)

Har jobbet en del med den nye strukturen. Her og der vil det være plass til mer info, men det skal for det meste være ok. Hvis det skulle være bilder eller lignende som mangler, eller linker som ikke fungerer, gjerne si ifra. Da kan vi gjøre noe med saken.
 
Espen Unnvik skrev:
La merke til Speielen jeg også, vi får se hva Ramsvatn har å si..... :)

det var det første som jeg legget merke til..  :fyflate: ser bra ut ellers!!!  :skitbra:

(diskusjonen blir vel tatt opp igjen ja  :D )
 
Eduard skrev:
Huff, banneret ble laget flere uker før den diskusjonen. Måtte bare ha noe for å fylle det og fant noe som glinser. Håper jeg blir tilgitt ;)

Kjølebokser og silikontuber blir liksom ikke like lekkert, enig der. :)
 
Av en eller annen grunn fikk bildene ikke med følgetekst slik det var tilfellet på den gamle nettsiden. Jeg har lagt til slike tekster manuelt i noen av artiklene, men de er ikke tilbake overalt helt ennå. Dette vil jeg trolig kunne finne litt tid til senere.

Noen hadde kanskje allerede lagt merke til at kart over forhandlere av råvarer og utstyr var forandret for noen få uker siden. Europris-pointerne er fjernet, da det hele tiden forsvinner og kommer nye butikker, samtidig som det ikke er plass til så mange pointere i et google-kart.

Siden med lokallag er også endret. Fra å inneholde en liste med lokallag er det nå lagt inn et kart i stedet.
 
Det ser bra ut!

En ting jeg stusset over er at fargen til lenkene og fremhevet tekst er lik, slik at der er vanskelig å finne lenkene.
 
Flotte sider!, men "NETTFORUM"? kunne fortsatt hete "Forum" eller "Diskusjonsforum" kanskje?, for det er vel liten tvil om at vi er på nett? :=)
 
Andreas Habel skrev:
Det ser bra ut!

En ting jeg stusset over er at fargen til lenkene og fremhevet tekst er lik, slik at der er vanskelig å finne lenkene.

Bra du nevner det, satt allerede og klikket på fremhevet tekst her og der uten resultat. Fremhevet tekst (med en sånn sirkel foran) er nå gjort nesten svart.

neslekkim skrev:
Flotte sider!, men "NETTFORUM"? kunne fortsatt hete "Forum" eller "Diskusjonsforum" kanskje?, for det er vel liten tvil om at vi er på nett? :=)

Litt pleonasme var det vel, ja. Er nå rettet opp.
 
Ser at den øverste linja inne på forumet nå har blitt litt rar, trolig har dere vel delt css filene mellom forumet og frontsidene?
 
Jeg synes det ser flott ut. Men én ting jeg synes må oppdateres er artikkelen om kit-brygging under «Slik brygger du øl». For eksempel er ikke følgende riktig:
Det å brygge øl er en prosess som involverer et helt sentralt element: Brygget må kokes. Jeg gjentar: Brygget MÅ kokes. Jo, jeg vet det står trykket på nesten alle ølsettene "No boiling required", men dette er ganske enkelt ikke sant. Muligens fremsetter man en slik påstand i håp om å selge flere bokser - jeg vet ikke, men tro meg, kokingen er nødvendig for å være sikret et godt resultat.
Tvert imot vil kokingen få det vesle som måtte være av aroma til å fordampe. Men eventuell spraymalt eller sukker må selvfølgelig kokes.

Ja, og så er det vanskelig å lese gult på hvit bakgrunn. Og det store banneret burde være en link til forsiden.
 
Eduard skrev:
    * Kalender for hjemmebryggerarrangementer

Her hadde det vært kjekt om dette var en ical, googlecalendar, ellernoe, med abonement på denne kalenderen så hadde man altid vært oppdatert:)
 
neslekkim skrev:
Her hadde det vært kjekt om dette var en ical, googlecalendar, ellernoe, med abonement på denne kalenderen så hadde man alltid vært oppdatert:)

+1

En Google kalender som vi kunne abonnert på hadde vært det beste :)
Kred for ny side  :skitbra:
 
neslekkim skrev:
Ser at den øverste linja inne på forumet nå har blitt litt rar, trolig har dere vel delt css filene mellom forumet og frontsidene?

Det stemmer, da den henviser til en css-fil som nå er borte. Dette vil det gjøres noe med litt senere, når forumet også blir oppdatert. Enn så lenge kan man komme til de ulike delene av nettsiden gjennom selve nettsiden.

Kjetil S skrev:
Jeg synes det ser flott ut. Men én ting jeg synes må oppdateres er artikkelen om kit-brygging under «Slik brygger du øl». For eksempel er ikke følgende riktig:
Det å brygge øl er en prosess som involverer et helt sentralt element: Brygget må kokes. Jeg gjentar: Brygget MÅ kokes. Jo, jeg vet det står trykket på nesten alle ølsettene "No boiling required", men dette er ganske enkelt ikke sant. Muligens fremsetter man en slik påstand i håp om å selge flere bokser - jeg vet ikke, men tro meg, kokingen er nødvendig for å være sikret et godt resultat.
Tvert imot vil kokingen få det vesle som måtte være av aroma til å fordampe. Men eventuell spraymalt eller sukker må selvfølgelig kokes.

Takk. :)

Ja, denne artikkelen er utdatert, jeg regner med at den er skrevet for nesten ti år siden. Det er planer for å skrive oppdaterte artikler angående nettopp dette, imens har jeg lagt til ditt endringsforslag.  :skitbra:

Kjetil S skrev:
Ja, og så er det vanskelig å lese gult på hvit bakgrunn. Og det store banneret burde være en link til forsiden.

Den gule teksten er nå gjort til nærmest svart. Det store banneret kan ikke klikkes, men Norbrygg-logoen øverst til venstre linker til forsiden.
 
Et perfekt eksempel på bruk av Google calendar finnes her:
http://www.matmeg.no/
Der ligger også datoene for arrangementene til Håndtverkerstuene og bondens marked etc, abonerer bare på dette, og er da altid oppdatert på Android mobilen..
 
RobertO skrev:
neslekkim skrev:
Her hadde det vært kjekt om dette var en ical, googlecalendar, ellernoe, med abonement på denne kalenderen så hadde man alltid vært oppdatert:)

+1

En Google kalender som vi kunne abonnert på hadde vært det beste :)
Kred for ny side  :skitbra:

Takk! Google-kalender blir det ikke med det samme, men den er nå lagt til i listen over mulige forbedringer.
 
Eduard skrev:
Ja, denne artikkelen er utdatert, jeg regner med at den er skrevet for nesten ti år siden. Det er planer for å skrive oppdaterte artikler angående nettopp dette, imens har jeg lagt til ditt endringsforslag.  :skitbra:

Når man først er på artikler.. Man burde kanskje dele disse litt?, ser det er en tre-struktur på venstresiden, artikler fra aviser, nm etc, burde kanskje skilles bort fra artikler om brygging og slikt?
 
Tilbake
Topp