Nybegynner i Hamar

Noen i Hamar-området som aktivt driver med hjemmebrygging som har plass til en øl-interessert «lærling»(19)? Har ingen erfaring med brygging selv, men har lest diverse anerkjente bøker, og kommer fra en ølinteressert familie.
 
Velkommen skal du være. Helt sikkert noen i Hamarområdet her inne. Om ikke, er det ikke verre enn at du får vurdere et BIAB oppsett og prøve selv (det finnes ofte gode kjøp på FINN).
Det er ikke vanskelig alene heller, og her inne er det stort sett alltid hjelp å få!
 
Det brygges ganske ofte her i huset, så jeg kan si ifra når neste bryggedag nærmer seg. Ellers er det visst mange hjemmebryggere på Hamar, og de har også egen gruppe på FB, fikk jeg høre:). Bruker ikke FB selv, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg noe mer med det.
 
Det brygges ganske ofte her i huset, så jeg kan si ifra når neste bryggedag nærmer seg. Ellers er det visst mange hjemmebryggere på Hamar, og de har også egen gruppe på FB, fikk jeg høre:). Bruker ikke FB selv, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg noe mer med det.
Hei, og takk for svar. Hva slags øl pleier du å brygge? Og hva slags utstyr bruker du?
 
Hei, og takk for svar. Hva slags øl pleier du å brygge? Og hva slags utstyr bruker du?
Diverse:) Enn så lenge har jeg brygget 2x tsjekkisk pils, weissbier, porter, vienna ale og råøl i år. Jeg har aldri klart å bli venn med moderne humle-øl, så jeg holder meg unna de.

Jeg bruker 2x Beer Brew basic 60l som både meske- og kokekjele. Varmer skyllevann i gryte på komfyren. Så en slags hybrid 3 kjelers oppsett. Brygging foregår mest mulig manuelt - dvs. ingen avansert utstyr, pumper, slanger osv.
 
Hei og velkommen. Jeg holder også til i Løten. Har ikke lange fartstiden med brygging bak meg, men har god kontroll på prosessen. Jeg bruker en 35L Brewzilla og en BB30 Automatic til skyllevann. Jeg kan godt huske på å melde deg neste gang det skal brygges. Ellers er jeg å finne på facebook under Simen Grasto. Legg meg gjerne til.

Vladimir: Hyggelig å se flere fra Løten !
 
Tilbake
Topp