Nybegynner

Hei, jeg har veldig lyst til å prøve meg på ølbrygging. Jeg har en varmtvannsbereder som jeg har lyst til å bruke. Er det noen mulighet for å bruke en tank til alt utenom selve gjæringen? Tenkte på å bruke en stor "pose" i stoff til å ha malt i? sånn at jeg bare kan ta opp posen å samle all malt i den. får så å koke i samme karet...kanskje det er mulighet for et tett lokk, slik at gjæringen kan foregå der og?

Mvh hilsen en ivrig nybegynner :)

Det er ingen problem å bruke kun et kar, søk litt på BIAB ( brew in a bag) da finner du masse info om den måten å brygge på.

Bernts skrev:
Det er ingen problem å bruke kun et kar, søk litt på BIAB ( brew in a bag) da finner du masse info om den måten å brygge på.

Er det noen klare ulemper med den metoden å brygge på?

Har selv nettopp begynt å brygge, biab er en fin måte å starte på som ikke krever store investeringer. Godt øl har vi laget også.

vegarpl skrev:
Har selv nettopp begynt å brygge, biab er en fin måte å starte på som ikke krever store investeringer. Godt øl har vi laget også.

Kjekt å høre, da er det håp for meg og :) hvor stort volum tar bryggeriet ditt da?

Bruker en krabbekjele på 39 liter til mesking og koking.  (Kjøpt brukt her på forumet)
Klarer greit å få til ferdig brygg på noenogtjue liter på det.

Tilbake
Topp