Nybegynnere skal prøve seg på Brooklyn Lager Clone med Speidel 50L

Hei!
jeg har lest mye på forumet, men dette er første gangen jeg selv spør om noe :)

Vi skal prøve å brygge en Brooklyn Lager Clone med vår nyinnkjøpte Speidel 50L. Dette blir får 3. batch, så vi er fortsatt veldig ferske i gamet.
Oppskriften fra BYO er her: http://i.imgur.com/4evxDON.jpg?1
Noen som har prøvd denne? Er alle ingrediensene enkle å få tak i?
Vi holder til i Kristiansund, så det blir vel å bestille fra bryggselv.no eller bryggeland.no (bedre forslag? har kjentfolk i Oslo som kan shippe for meg)
 
Ser OK ut den. Vet du om det er en tilpasset originaloppskrift eller kun forsøkt klonet av hjemmebryggere?

American 2-row kan sikkert være vanskelig å få tak i, bare bytt ut den med pilsmalt.
 
Takk, da bytter vi ut den med pilsmalt.

Oppskriften er visstnok fra Garrett Oliver selv, da han ble intervjuet i BYO magazine. Prøve å knatte inn alt dette i Beersmith nå :)
 
Kuli. Er ikke så verst lager, ofte det beste alternativet på utesteder med lite ølutvalg. Skal vurdere å brygge denne sjøl i vinter, når lagersesongen starter :)
 
Ja, vi gleder oss til denne :)

Men når jeg skal skalere opp oppskriften fra 19liter batch til 50liter batch, er det bare å multiplisere opp humle og malt? Jeg bruker da faktoren 50/19 (altså 2,6316).
Tenkte å bruke kalkulatoren på mrmalty.com for å regne ut gjæra, når jeg har lest meg opp på det.
 
Brygga denne idag med litt justeringer. Bytta ut 2-rowen med pilsmalt og Amarillo istedet for cascade. Saphir fant jeg heller ikke i butikken, så jeg Kjørte litt ekstra med mittelfrueh istedet. Står i gjærskapet as we speak
 
Har prøvd 4 versjoner av denne. Men aldri slavisk. Synes jeg får en litt for syrlig smak. Bruker Mittelfrue og Cascade samt Williamette som bitterhumle.
 
Noen som vet hva slags tørrgjær som fungerer som alternativ til WlP833? Jeg har verken stor nok magnetrører eller kolbe til å lage starter til 50l.
 
Har ikke Mangrove Jacks en bohemian lager tørrgjær ?
Mener jeg har brukt den , men ikke til brooklyn lager.
Bruker 34/70 viss jeg ikke har 833.
 
Tilbake
Topp