Nye bjørnunger

Dagligvare er vel det beste tipset. Desse flaskene er på vei ut av bruk.

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

Ofte får de inn clausthaler/munkholm( husker ikke hvilken type men alkoholfri øl i allfall) på bjørnunger som blir sortert i egne kasser her lokalt. Disse har jeg funnet er de beste flaskene da det aldri var vært sneiper/snuss eller annet i disse når jeg skal vaske de.

Andre øl flasker som har snuss/ sigaretter i seg blir aldri brukt med meg og pantet så fort anledningen byr seg..

40,- for en kasse med tomme flasker er i tillegg en fin pris

Easybrew

Takk for svar:) ville egentlig ha nye flasker, da vet jeg hvordan de har blitt behandlet. Men jeg klarer ikke å finne disse hos andre enn grossist. Alternativet er å kjøpe alkoholfri øl en stund da.... hadde den bare smakt ok.

Finner dere ofte nye flasker (ikke sliterand)? Er det et problem med mugg?

Takk for svar:) ville egentlig ha nye flasker, da vet jeg hvordan de har blitt behandlet. Men jeg klarer ikke å finne disse hos andre enn grossist. Alternativet er å kjøpe alkoholfri øl en stund da.... hadde den bare smakt ok.

Det som har vært brukt til alkoholfrie øl er som regel uten sliterand er min erfaring. Ofte så er flaskene som er levert inn ganske ferske,da disse blir retunert fra butikk 1 gang pr uke..Så er ikke ofte jeg har fått flasker med mugg.

Har 3 butikker rundt meg og jeg får som regel gå inn i panterommet å plukke ut flasker selv.. Velger da de som er finest og uten noe i..

Easybrew

Takk:) da blir det nok panteflasker på meg likevel. Nå som diss3 flskene kanskje blir faset ut så er det jo viktig å hamstre inn en kasse eller tre for fremtiden:)

Rema hadde alkoholfritt på salg før jul, husker ikke om det var det ene eller det andre, prisen var upåklagelig, så vidt jeg husker nærmet den seg kr. 4.- pr flaske.
Gjentas sikkert til påske og til sommeren.
Billig i forhold til å kjøpe nye flasker, men helt klart dyrt i forhold til å kjøpe til panten.
Slipper sneiper og mugg da.

vi kjøpte en kasse med santa clausthaler, koster 1,50 + 1,00 i pant ... billige flasker, og overraskende godt alkoholfritt øl synes jeg i alle fall.

Kjøpte 3 kasser juleøl fra Munkholm i går og betalte 1,90 + pant hos coop pr flaske. Innholdet har jeg satt gang på og er spent på resultatet. Tilsatte bare vanlig sukker og honning + gjærrest fra et annet mørkt øl. Var helst for å få flaskene og kassene jeg kjøpte dem , men tenkte det kunne være gøy å eksperimentere litt. Varmte opp ølet og rørte en stund for å bli kvitt noe av kullsyren. Lurer på om det er andre som har prøvd dette.

Når jeg hadde helt ut Munkholmen i karet og varmet og rørt en stund for å få bort kullsyren, målte jeg 1020 ca. Da holdt nok ølet ca 30 grader. Så varmet jeg opp mer mens jeg tilsatte sukkerløsning og honning. Etterpå målte jeg 1050 og nå nærmer det seg 1020 igjen etter 3 dager med gjæring ved 18-20 grader. Det virker som det fortsatt er kullsyre igjen og det gjør vel at målingene blir litt høyere enn normalt?

Jeg har kjøpt tomflasker av min lokale Rema for 40kr.kassen og sortert ut de slitne og pantet dem hos Coop. Flere ganger har jeg forklart at jeg driver med hobby som hjemmebrygger og da har jeg fått kjøpt flasker av betjeningen.

Når jeg hadde helt ut Munkholmen i karet og varmet og rørt en stund for å få bort kullsyren, målte jeg 1020 ca. Da holdt nok ølet ca 30 grader. Så varmet jeg opp mer mens jeg tilsatte sukkerløsning og honning. Etterpå målte jeg 1050 og nå nærmer det seg 1020 igjen etter 3 dager med gjæring ved 18-20 grader. Det virker som det fortsatt er kullsyre igjen og det gjør vel at målingene blir litt høyere enn normalt?
Kullsyren utgjør vanligvis ikke mer enn 2-5 oechslegrader, i min erfaring.

Nå har jeg prøvd litt på munholm spesialen og må si meg godt fornøyd, kjenner ikke så mye til chilien og sjokoladen jeg tilsatte , men honningen og de tre korkene med tomtebrygg har satt preg på ølet. Det minner mye om et halvmørkt øl jeg drakk i Riga . Når jeg først var igang så tilsatte jeg også ett avkok av frokostblanding m/tørkede jordbær. ca 1 liter. Ikke så mye smak fra det , men det lukter faktisk litt jordbær og honning. Tror dette blir gjentatt neste gang det er tilbud på munkholm!

Tilbake
Topp