Brukte for første gang O2-settet fra Bryggeland på søndag. Satte flowmeteret på 1L/min, men syntes at det var mye bobling. Hadde forventet meg
mere "brusning" i overflaten av vørteren. Vet noen om den brusestenen som følger med settet er vel grov?
Da skal det vel være slik da. Det har ihvertfall virket. Høres ut som om kjøleskapet skal ta av.Jeg og syntes det var noe mer bobling enn forventet.
Stenen som følger med er 0,5 micron, tror det er ganske standard å benytte til formålet.
Da skal det vel være slik da. Det har ihvertfall virket. Høres ut som om kjøleskapet skal ta av.
Har kjøpt settet jeg og. Blei litt skuffet med Flowmeter fra ebay som er litt feil
Brukte for første gang O2-settet fra Bryggeland på søndag. Satte flowmeteret på 1L/min, men syntes at det var mye bobling. Hadde forventet meg
mere "brusning" i overflaten av vørteren. Vet noen om den brusestenen som følger med settet er vel grov?
Aluminium brenner i ren oksygen. Trykket må være høyere en 1 atm, men husker ikke hvor høyt.Ser på bryggeland sine sier at følgende står skrevet på siden for salg av oksygenflasken:
http://bryggeland.no/oksygenflaske-930-ml.html
"OBS - Må brukes med forsiktighet sammen med aluminium."
Hva er faren, og hva slags utstyr i aluminium tenker de på her?