loebrygg skrev:Det eneste jeg ikke syntes passer til ost der er Vestkyst, mener egentlig ikke IPA passer til noe annet en peanutter
loebrygg skrev:Det eneste jeg ikke syntes passer til ost der er Vestkyst, mener egentlig ikke IPA passer til noe annet en peanutter
Der er jeg enig med deg i. Jeg forstår heller ikke dette med bitterhet til mat. Men nå står jeg dessverre i ikke i stilling til å kunne diktere andres smaksanser ;D Jeg synes bitterhet tar litt for sterk kontroll over et måltid ganske fort.loebrygg skrev:Det eneste jeg ikke syntes passer til ost der er Vestkyst, mener egentlig ikke IPA passer til noe annet en peanutter
Frode Granli skrev:Der er jeg enig med deg i. Jeg forstår heller ikke dette med bitterhet til mat. Men nå står jeg dessverre i ikke i stilling til å kunne diktere andres smaksanser ;D Jeg synes bitterhet tar litt for sterk kontroll over et måltid ganske fort.loebrygg skrev:Det eneste jeg ikke syntes passer til ost der er Vestkyst, mener egentlig ikke IPA passer til noe annet en peanutter
En av mine favoritt forretter er kamskjell. Der synes jeg et snev av bitterhet er perfekt. Det kommer i form av rucula salat. Kombinasjon bitterheten i fra ruculaen sammen med syren i fra litt lime og en god balsamico smeller sammen med sødmen ii fra kamskjellet og nevnte balcamico.
Perfekt kombo.
loebrygg skrev:Frode Granli skrev:Der er jeg enig med deg i. Jeg forstår heller ikke dette med bitterhet til mat. Men nå står jeg dessverre i ikke i stilling til å kunne diktere andres smaksanser ;D Jeg synes bitterhet tar litt for sterk kontroll over et måltid ganske fort.loebrygg skrev:Det eneste jeg ikke syntes passer til ost der er Vestkyst, mener egentlig ikke IPA passer til noe annet en peanutter
En av mine favoritt forretter er kamskjell. Der synes jeg et snev av bitterhet er perfekt. Det kommer i form av rucula salat. Kombinasjon bitterheten i fra ruculaen sammen med syren i fra litt lime og en god balsamico smeller sammen med sødmen ii fra kamskjellet og nevnte balcamico.
Perfekt kombo.
Skal vi først snakke mat,
der er jeg helt uenig igjen, kamskjell er kanskje noe av det beste jeg vet, gjerne rå, men det har en veldig sart/delikat smak som ikke tåler mye motstand
Ihvertfall ikke bitter IPA eller rucula, ikke balsamico heller
Heller en syrlig ponzu saus eller en blomkålpuré
Ellers går jeg ikke av veien for kraftige smaker som en DIPA eller India Black Ale, alene
Presis! Jordnoter og fjøs og syre fra surøl er fantastisk ved siden av kraftig ost. Nevner igjen Cantilon's Geuze med StiltonSaison skrev:Samd i at Orval er eit strålande allround-øl til det meste av ost.
Fjorårets beste øl/ostekombo var derimot Boulevards Terra Incognito til Hitra Gårdsmat sin blåmuggost. Fantastisk kombinasjon av jordtonar.
Er tilhengar av øl med litt brett til ost, for å få litt syre og kompleksitet imot feit ost.
Men det kan sjå ut som at du har sjønt det viktigaste, -ein lyt prøva seg fram og finna sine favorittar.
Reisa er vegen!
*klikk* AmazoneMartin E skrev:Jeg kjøpte en bok som heter Beer & Cheese, skrevet av Jessica Fletcher, da jeg var i New York. Der er det mange spennende kombinasjoner - kan komme tilbake til dem når jeg har lest meg opp. Boka anbefales så langt.