Ølfestival i Haugesund 20-21 sept. 2013

Må rette litt på dette! Bryggeriene som stiller i Haugesund nå til helga er: Lervig, Nøgne Ø, Balder, Aass. Importøren Strag er også med, samt Bryggselv fra Stavanger. Dette arrangeres på Jimmy Legs og Byscenen, og åpningstidene for ølfestivalen er fredag 20/9 fra 16.00 til 22.00. Lørdag 21/9 fra 12.00 til 22.00. Søk opp Haugesund Ølfestival på Facebook for mer informasjon.
 
Kva slags inntrykk sitter folk igjen med etter denne festivalen ?

Eg følte det var godt med folk på fredagen, og det var allerede smått begynt å komme folk i 14-tida på lørdagen.

Favoritten over alle var nok Mandarina IPA frå Nøgne Ø, med Balder Brygg sin (Her slo hukommelsen meg, eg klarer ikkje å hugse namnet...) på ein god andre plass!
 
Bedre sent enn aldri?

Godt fornøyd, det var rimlig fullt med folk lørdagen, og masse folk tidlig lørdag.
Fikk med meg masse, og kommer til å få med meg enda mer kjekt neste gang siden jeg nå er fast bruker av untappd ølapp på telefonen :p

Favoritten må vel kanskje være Galaxy IPA fra Lervig, med To Øl sin First Frontier IPA på andreplass.
Festivalens overraskelse var To Øl sin Raid Beer Hoppy Lager, en lager som smakte som IPA sånn noenlunde....
Jeg er og blir ett humlehode :p

Ellers var jeg jo nå nylig på ny runde ølsmaking med Jo fra Lervig i samme kjelleren som under festivalen og vi var vel 18 godt fornøyde karer etter en god runde med diverse øl vi ikke fikk smake under festivalen :D

Sattser på at jeg har fri når neste runde kjøres i Januar/Februar også :p
følg med på haugesund ølfestival sine facebooksider fremover, dukker kanskje opp enda mer kjekt der før neste festival også :D
 
Tilbake
Topp