Ølfestival i Haugesund 20-21 sept. 2013

Fant ingen emner om Ølfestivalen i Haugesund som skal vere 20-21 september.

Link til Facebook-sida finner du her: https://www.facebook.com/HaugesundOlfestival

Bryggerier som skal stille (så langt) er: Nøgne Ø, Lervig, Kinn og Ægir. Bryggselv.no kommer med gode tilbud.

Arrangørene av festivalen er Jo Broch i samarbeid med 5501 (Dei som driver Jimmy Legs, Aen Etasje og Byscenen i Haugesund.)

Eg gler meg som ein hund til dette! Vonar det er andre i området som skal ?
 
Spennende dette.
Haugesund er i realiteten et ødeland når det gjelder kvalitetsøl, men samtidig vet vi at det er stor interesse for brygging i området. Er en ølfestival det som skal til for å vekke både serveringsbransjen og publikum?
 
Det er starta eit microbryggeri her i Haugesund, som heiter Garasjebryggeriet. Han som har bryggeriet har utsalg på Høvleriet og det er snakk om at han skal få selge hos Stuelands Apothek (Som er nevnt i ein annan tråd som den beste plassen i Haugesund for skikkelig øl.)

Eg håper han får seg ein liten stand på festivalen og, han lager særdeles godt øl!
 
Høvleriet var jeg klar over (og har vært i kontakt med).
Stuelands Apothek har jeg, når jeg tenker meg om,  hørt om før, men ikke sjekket ut. Det vil bli gjort neste gang jeg er i sildabyen.
 
Har du kjente i Haugesund, må du gjerne tipse dei om festivalen! ;D

(eg har ikkje noko med festivalen og gjere, ynskjer berre eit godt oppmøte)
 
geirolav skrev:
Har du kjente i Haugesund, må du gjerne tipse dei om festivalen! ;D

(eg har ikkje noko med festivalen og gjere, ynskjer berre eit godt oppmøte)

Skal prøve å få spredt ordet til dem jeg kjenner.
 
Kopiert frå Facebook-sida til Ølfestivalen:

Link til ein radio-reportasje om festivalen: http://www.radio102.no/2013/06/ny-festival-i-haugesund-09m-01s/

Balder Brygg er bekreftet!! :)

Om Balder:
Balder Brygg i Leikanger i Sogn starta opp ølproduksjonen i juni 2012. Tradisjon, lokal tilknytning og entusiasme tufta på mange hundre års lokal heimebryggtradisjon er Balder sitt fundament. Det faktum at Leikanger har 35-40 aktive heimebryggceller understøttar vår forankring og gir Balder Brygg eit eineståande utgangspunkt for å videreutvikla desse tradisjonane. Betre styring av prosessen og bruk av moderne gjærkulturar skal sikre resultatet og tydeliggjere vår profil.
Tradisjonsbaserte produkt er kobla med tradisjonsbundne navn. Balders hage og den 8 meter høge bautaen Baldersteinen er grunnlaget for valg av navnet Balder Brygg og vår logo.
Balder Brygg er kompromisslaus på kvalitet og satsar på differensiering og nisjefokus. På denne måten vil vi foredle og dele det gode i gamal lokal heimebryggjetradisjon – ølet som sjølv gudane elskar – med våre kresne kundar.
At øl er kultur er ingen floskel i Balder Brygg!

6psx3a.png
 
At de sier Stuelands er byens beste plass for øl er vel ikke helt sant. Jimmy Legs har vel et større og bredere utvalg hvis jeg ikke husker feil (et par mnd siden jeg var innom Stuelands nå) Jimmy har vel så og si det aller meste fra lervig (lucky jack, northwestern på fat ihvertfall, usikker om det er pilsneren som er 3 fatet hos dem.), alt fra belgiske øl til amerikanske har de ihvertfall :)
 
geirolav skrev:
Kopiert frå Facebook-sida til Ølfestivalen:

Link til ein radio-reportasje om festivalen: http://www.radio102.no/2013/06/ny-festival-i-haugesund-09m-01s/

Balder Brygg er bekreftet!! :)

Om Balder:
Balder Brygg i Leikanger i Sogn starta opp ølproduksjonen i juni 2012. Tradisjon, lokal tilknytning og entusiasme tufta på mange hundre års lokal heimebryggtradisjon er Balder sitt fundament. Det faktum at Leikanger har 35-40 aktive heimebryggceller understøttar vår forankring og gir Balder Brygg eit eineståande utgangspunkt for å videreutvikla desse tradisjonane. Betre styring av prosessen og bruk av moderne gjærkulturar skal sikre resultatet og tydeliggjere vår profil.
Tradisjonsbaserte produkt er kobla med tradisjonsbundne navn. Balders hage og den 8 meter høge bautaen Baldersteinen er grunnlaget for valg av navnet Balder Brygg og vår logo.
Balder Brygg er kompromisslaus på kvalitet og satsar på differensiering og nisjefokus. På denne måten vil vi foredle og dele det gode i gamal lokal heimebryggjetradisjon – ølet som sjølv gudane elskar – med våre kresne kundar.
At øl er kultur er ingen floskel i Balder Brygg!

6psx3a.png

Hehe, det var et flott fallossymbol de har valgt som logo :)
 
Lervig kjører ølsmaking og informasjon i eget lokale fredagen og 2 ganger lørdagen pga. stor pågang.
Balder skulle kjøre prøvesmaking på lørdagen.
Brygg Selv skal holde hjemmebryggeforedrag på lørdagen.

Kan bli fint dette her :D
 
Ang foredraget fikk jeg beskjed om å sende mail til stavanger@bryggselv.no . fikk bekreftelse igår eller lørdag at jeg var påmeldt.
Er også enig at det er forferdelig liten info om hva som skjer, komplett liste over bryggeriene osv.
 
Ang. foredraget om hjemmebrygging vil dette være svært nybegynner-rettet. Dvs. at for dem som har drevet med brygging en tid vil det meste være uinteressant. Omtrent som å lese det første kapittelet i "How to brew" om igjen.  ;)

Men det går selvfølgelig an å spørre om spørsmål som man lurer på. Men dette kan man også spørre om på vår stand.  ;D
 
Aleksander_B, du snakker om foredraget til Brygg Selv?

Har meldt meg på det og ølsmaking hos Lervig på fredagen :-D gleder meg!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
Tilbake
Topp