Matolje? Om du har brukt det til å fjerne lim fra etikettene?
Den siste "ringen" er vel bare gjær som har festet seg langs kantene, har lagt merke til dette på enkelte flasketyper. Gjæren faller til bunns om du snur litt på flaskene underveis..
Sjekket mine egene også nå. Har dette selv :/ Hvertfall på Amber Christmas (tørrhumlet)..
Burde vel sjekke de andre bryggene også, og tatt en nærmere vurdering.
Jeg har lagt merke til en litt mer beisk bitterhet på enkelte flasker (ikke amberen) Men jeg vet ikke om det skal være sånn, eller om det er noe feil. (Ofte på de tungt humlede bryggene) Alle bryggene har vært gode og fullt drikkenes.Du har ikke merket noe usmak på grunn av dette du heller?
Jeg har lagt merke til en litt mer beisk bitterhet på enkelte flasker (ikke amberen) Men jeg vet ikke om det skal være sånn, eller om det er noe feil. (Ofte på de tungt humlede bryggene) Alle bryggene har vært gode og fullt drikkenes.
Edit. Skulle gjerne hatt meg ett usmak kurs, så det er lettere å feilsøke..
Jeg skulle likt å visst hva som forårsaket dette, om det er et normalt fenomen, eller om jeg må utbedre rutinene mine. Og hva som eventuelt er for dårlig.
Jeg skal på usmakskurs neste uke
Kanskje Gahr har ett klokt svar om han tilfeldigvis snubler over denne tråden
Har googlet litt og lest en del på amerikanske nettforum. Det kan godt være et det "oljete" laget er humleoljer. Det kan nesten virke sånn. De ølene jeg er sikker på at jeg har sett det på har vært tørrhumlet... Kan ikke huske om jeg har opplevd samme fenomen på øl som ikke har vært tørrhumlet.