• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønskes kjøpt: Kjøleskap, deler til HERMS og kjølespiral for 50-60L batcher

Ønskes kjøpt:

Kjøleskap, skal romme en labb-dunk 60L. Dunken har diameter på 45cm, og er 70cm høy med gjærlås. Jeg er ikke interessert i skap med stor frysedel, eller skap som er mye større enn det som trengs.

deler til HERMS: Først og fremst en kjølespiral og et varme-element. Om noen sitter på en komplett dings de vil bli kvitt er det selvfølgelig også greit. Alt av interesse!

kjølespiral for 50-60L batcher: Ja, dette sier seg selv. Kokeren er også en 60L labb, så det er en viss max omkrets. Også vil jeg jo at dette skal gå fort, så jo mer kobber, jo bedre :)
 
Hva med rusfri coil? Hvor stor diameter har kjelen?


Har også varmeelement på 3500w, 4500w og 5500w.
Varmeelementene er såkalt ULWD element. 3500w elementet selges for 1100kr og leveres med kabel og støpsel. 4500/5500w elementene selges for 900kr men leveres uten kabel og støpsel.
 
Sist redigert:
rustfri er også en mulighet. Kokeren har diameter på 45cm i toppen, men den er trangere nedover, jeg gjetter 35-40cm nederst, uten å ha målt

Det ser ut til at jeg går for herm-it coilen fra fullpint: http://www.fullpint.com.au/herm-it-stainless-steel-herms-coil/
med mindre noen har noe tilsvarende brukt de vil selge?

Etter å ha tenkt meg om tenker jeg at det greieste er om jeg putter den rett i en vannkoker (100kr på clas) så slipper jeg å styre med å bygge noe særlig. ULWD er vel litt waste til herms? De er vel best egnet til RIMS, eller til å ha i kokeren? Jeg ser jo likevel fordelen av et element på 3500W, da det utnytter en 16A kurs ganske bra. Neste gang jeg skal bygge koker kanskje jeg velger sånne elementer. Det eller gass...
 
Tilbake
Topp