Oppdatert Mr. Malty-app

Mr.Malty-appen har fått seg en solid oppdatering samt lovnader om funksjon for å steppe opp startere, samt en lavere pris (for en begrenset periode).

Hva synes folket?

Sist redigert:
Meh.. Tror fortsatt jeg kommer til å benytte webversjonen mest, da jeg som regel ligger med laptopen på magen når jeg setter sammen nye oppskrifter. Telefonen ligger som regel en arms lengde unna..

En kollega oppdaterte appen og fikk noen sinnsyke tall da han skulle regne ut en 40 l ale på 1.060 (45 rør elns). Men etter å ha restartet appen og valgt frem og tilbake på lager/ale så viste den riktig. Så er muligens noen bugs? Personlig har jeg ikke opplevd slike feil.

Wtf..
WLP004 - OG 1040 - 23L - Prod.Date: 07-07-14 - cells needed 172Billion - growth factor: 6%.
Appen mener: 1 packs in 2.14 L starter
MrMalty.com: 1 packs in 1L starter

Det må da være appen som har rett? Noen veit?

Wtf..
WLP004 - OG 1040 - 23L - Prod.Date: 07-07-14 - cells needed 172Billion - growth factor: 6%.
Appen mener: 1 packs in 2.14 L starter
MrMalty.com: 1 packs in 1L starter

Det må da være appen som har rett? Noen veit?

Valgt "lager" i stedet for "ale"?

Har valgt ale. Hvis jeg bytter til lager, med samme innstillinger, vil den ha 2 packs i 4.28L starter..

Edit: Finnes det noen anbefalt grense når det kommer til overpitch? Hvis jeg skulle velge å lage en 2L starter, mener jeg..

Sist redigert:
Har valgt ale. Hvis jeg bytter til lager, med samme innstillinger, vil den ha 2 packs i 4.28L starter..

Edit: Finnes det noen anbefalt grense når det kommer til overpitch? Hvis jeg skulle velge å lage en 2L starter, mener jeg..

1 liter gir deg pitch rate på 0.75mill celler/ml/P. 2 liter gir deg omtrent det dobbelte, og det vil vel karakteriseres som overpitch for en ale, til og med en med høy OG (som du ikke har). Jeg ville holdt meg til én liter.

Tilbake
Topp