Jeg er ny i denne hobbyen, men jeg har lyst til å brygge en skikkelig god Tradisjonell Bock (noe i stil med Aass Bock), og det må gjøres før temperaturen i kjelleren stiger for mye.
Problemet mitt er at jeg foreløbig er på "maltekstrakt-stadiet" og alle oppskrifter jeg finner er enten basert på All-grain, eller maltekstrakter jeg ikke finner i noen norsk nettbutikk.
Jeg er således i jakt på en oppskrift med maltekstrakt (gjerne spraymalt). Oppskriften kan godt inneholde spesialmalt, det gir bare en ekstra utfordring på bryggedagen.
Det jeg trenger er ingredienser for ett 25L brygg:
Noen som har noen gode oppskrifter liggende, med ingredienser fra norske nettbutikker?
På forhånd takk,
Øyvind
Problemet mitt er at jeg foreløbig er på "maltekstrakt-stadiet" og alle oppskrifter jeg finner er enten basert på All-grain, eller maltekstrakter jeg ikke finner i noen norsk nettbutikk.
Jeg er således i jakt på en oppskrift med maltekstrakt (gjerne spraymalt). Oppskriften kan godt inneholde spesialmalt, det gir bare en ekstra utfordring på bryggedagen.
Det jeg trenger er ingredienser for ett 25L brygg:
- Mengder/typer Malt
- Mengder/type Spesialmalt
- Mengder/typer Humle (og tidspunkter)
- Mengde og type gjær
- Gjæringstemperatur og lagringstemperatur
Noen som har noen gode oppskrifter liggende, med ingredienser fra norske nettbutikker?
På forhånd takk,
Øyvind