Oslomesterskapet 2014 avholdes 20. september

Bård

Norbrygg-medlem
Selv gamle bikkjer kan lære nye triks.
Flere har innstendig hintet om at emnet trenger en ny tråd, og her er den. Jeg vil med dette minne alle på Oslomesterskapet som blir arrangert for fjerde gang i år. Endelig dato er ikke satt, men regn med en av de to siste helgene i september.
Det blir ingen større endringer på konseptet, med unntak av forbedringer på logistikken rundt matserveringen, og evt andre mindre justeringer. I år, som i tidligere år lover vi god mat, god stemning og pent vær.:) Vilkår for deltagelse er som før: tilsvarende 1 19 litersfat med øl, emballasje er valgfritt. Deltagelse er gratis og på egen risiko.
 
Nytt av året: Schouskjelleren mikrobryggeri vil brygge vinnerølet. Oslomesteren vil få være med på bryggingen og får ølet sitt distribuert til flere puber rundt i byen.
 
Hvordan blir bedømmingen? Typeriktiget, morsom farge, drikkbarhet i kvanta over 3 liter.. ?
 
Der er ikke for sent (eller for tidlig) å melde seg på. Publikum stemmer frem vinneren. Om de er opptatt av typeriktighet?...ikke vet jeg. :) Dommerne bedømmer etter "best in show"-prinsippet. Typeriktighet er ikke et tema her heller. begge konkurransene blir premiert. Alltid gøy å se hvor forskjellig (eller likt) publikum og dommerene vurderer ølene.
Foreløpig har jeg satt 2 mulige datoer; 20 eller 27 september.
 
For å holde litt bedre orden på påmeldingene i år ønsker jeg å få en mail (epost) til Bard att gamlebyen dått no. Sett "Oslomesterskapet" i tittelfeltet.
 
Rawroffes snøftesmithgarasjebryggeri stiller - selvsagt. Epost sendes, etterhvert.

Sent fra min C6603 via Tapatalk
 
Hvis man brygger to fat, funker det med bring-a-friend som kommer slepende på det andre fatet? Eller det det uskrevet for bryggere?
 
Tilbake
Topp