Oslomesterskapet 2024

gustavf

Administrator
Endelig blir det hjemmebryggerfestival i Oslo igjen! Torsdag 7. november arrangerer vi Oslomesterskap i hjemmebrygging på Godlia velhus.

Det blir tradisjonell hjemmebryggerfestival med kåring av publikums favoritt og gode muligheter til å treffe andre hjemmebryggere, dommere og ølinteresserte.

Mer informasjon kommer når påmelding og billettsalg åpner.

Praktisk info:
  • Skal du delta i konkurransen må du ha med nok øl til at de fleste som er til stede kan smake på ølet ditt. Vi setter ikke noe minimum, men ca 10 liter av hvert øl kan være et utgangspunkt.
  • Bryggere slipper selvfølgelig inn gratis og kan i tillegg ta med seg en gjest.
  • Publikumsbilletter blir tilgjengelig for medlemmer og ikke-medlemmer, men med solid medlemsrabatt.
Vi sees!
 
Godlia? Hva skjer med Drammensveien?
Det er ganske trangt i Drammensveien og vi har lyst til å ha et arrangement som gir litt flere mulighet til å være med. På Godlia er det plass til drøyt dobbelt så mange, og vi tror det kan bli en bra størrelse på et arrangement. Et mesterskap som er lite nok til at det er er oversiktlig og stort nok til at man kan invitere med en interessert kollega.

Jeg vet også at mange ønsker seg et enda større arrangement, mens andre kommer til å savne et lite arrangement for de mest ivrige, så får vi se hva erfaringene blir i etterkant.
 
Hei godt folk! Jeg gleder meg til å en hyggelig øl kveld med en liten konkurranse. Men leste jeg rett når det sto torsdag … hadde det ikke vært bedre med fredag ?
Torsdag stemmer. Mange er opptatt i helgene og vi tenkte at en torsdag er et godt alternativ for et arrangement. Det gjorde det også mye enklere å skaffe lokale.

Når de fleste skal på jobb dagen etterpå, så sier det jo også noe om at fokus på arrangementet. Vi tror det er triveligere på et hjemmebryggerarrangement med litt brems på alkoholmengden.
 
Torsdag stemmer. Mange er opptatt i helgene og vi tenkte at en torsdag er et godt alternativ for et arrangement. Det gjorde det også mye enklere å skaffe lokale.

Når de fleste skal på jobb dagen etterpå, så sier det jo også noe om at fokus på arrangementet. Vi tror det er triveligere på et hjemmebryggerarrangement med litt brems på alkoholmengden.
Hei. Takk for svaret. Jeg regner med at jeg stiller med noen øl. Dette blir gøy
 
Torsdag er faktisk temmelig upraktisk for oss med litt reisevei. Frister ikke å kjøre bil... Eller tenker dere å avslutte veldig tidlig?
 
Torsdag er faktisk temmelig upraktisk for oss med litt reisevei. Frister ikke å kjøre bil... Eller tenker dere å avslutte veldig tidlig?
Det er et poeng at arrangementet nå ikke er et Oslo-arrangement, men et Oslo og Akershus-arrangement. For de fleste i Oslo bør det være rimelig kurant å komme seg hjem i løpet av en snau time fra Godlia. Nesten alle busser i Akershus har avganger fram til midnatt, slik at man kan komme seg hjem om man rekker et tog fra Oslo S rundt kl 23.

Unntakene er de delene av fylket der bussene kjøres av Innlandstrafikk, og man i praksis må ordne seg selv fra nærmeste jernbanestasjon utenom rush. I tillegg er det noen deler av Akershus, med Hurdal som det største, som ikke har kollektivtrafikk på kvelden.

Vi skjønner jo også at det er kan være vanskelig å være på ølfestival, komme seg hjem litt etter midnatt og stå opp igjen kl 0500 for å rekke tidlig buss til jobb. I tillegg krever det jo at det som kommer lenger fra kan ta fri på fredag og overnatte i Oslo, hvis de ikke er innenfor radiusen som dekkes av kollektivtilbudet for å komme seg hjem på kvelden.

For din del, så er vel det beste å lobbye Buskerud fylkeskommune for å få bussrute 91 fra Drammen til å fjerne fotnota om hva som kun går fredag kveld, eller få Norbrygg Buskerud til å få et lokalt arrangement i Drammen :)
 
Så OSLOmesterskapet flyttes altså ut av Oslo får å få med flere deltagere, men samtidig gjøre det vanskligere for oslobryggere å frakte øl
Jeg ser ikke helt logikken :rolleyes:
 
Jeg innså plutselig at jeg ikke finner ut hvor Godlia velhus er. Det finnes et Golia velhus på Google maps, men det er ikke i nærheten av Godlia. For Godlia er det stedet helt nede ved fylkesgrensa i sør, ikke sant? Ute ved Grønmo?
 
Så OSLOmesterskapet flyttes altså ut av Oslo får å få med flere deltagere, men samtidig gjøre det vanskligere for oslobryggere å frakte øl
Jeg ser ikke helt logikken :rolleyes:
Etter sammenslåinga av fylkeslagene er det vel kanskje først og fremst navnet som burde vært endra, jeg regner med at dette er et "Oslo og Akershus-mesterskap". Eller blir det et eget Akershusmesterskap i tillegg? Uavhengig av navn har jo mesterskapet vært åpent for alle så lenge jeg kan huske. En ivrig brygger fra Hadeland har jo tuska med seg opptil flere diplomer i årevis, sånn bare for å nevne én. :D
 
Så OSLOmesterskapet flyttes altså ut av Oslo får å få med flere deltagere, men samtidig gjøre det vanskligere for oslobryggere å frakte øl
Jeg ser ikke helt logikken :rolleyes:
Nå skjønte jeg ikke helt hva du lurer på.

Oslomesterskapet skal vi avholde på Godlia, som altså er i Oslo. Fylkeslaget dekker både Oslo og Akershus. Og Godlia er altså innenfor området som fylkeslaget dekker, ettersom Oslo er en del av Oslo og Akershus.
 
Jeg innså plutselig at jeg ikke finner ut hvor Godlia velhus er. Det finnes et Golia velhus på Google maps, men det er ikke i nærheten av Godlia. For Godlia er det stedet helt nede ved fylkesgrensa i sør, ikke sant? Ute ved Grønmo?
Adressen er Damfaret 25, ca 15 meter fra Godlia T-banestasjon.
 
Etter sammenslåinga av fylkeslagene er det vel kanskje først og fremst navnet som burde vært endra, jeg regner med at dette er et "Oslo og Akershus-mesterskap". Eller blir det et eget Akershusmesterskap i tillegg? Uavhengig av navn har jo mesterskapet vært åpent for alle så lenge jeg kan huske. En ivrig brygger fra Hadeland har jo tuska med seg opptil flere diplomer i årevis, sånn bare for å nevne én. :D
Hvis noen synes "Oslo og Akershusmesterskapet" renner lett av tunga, så gi gjerne beskjed :p Vi vurderte også "Oslo og Akershus hjemmebryggerfestival".
 
Tilbake
Topp