Jeg kjøpte for flere år siden en 3-liters luftflaske (opprinnelig brukt som dykkerflaske) som CO2-beholder. Jeg vet at mange har kjøpt slike flasker fra Petit opp gjennom årene. Jeg kjøpte regulator på Clas Ohlson, og klarte den gangen å skaffe meg en overgang slik at jeg fikk satt denne på flaska. Dessverre har denne overgangen blitt borte i forbindelse med fylling av flaska, og nå klarer jeg ikke å få tak i noen overgang som passer, heller ikke fra firmaer som spesialiserer seg på gassutstyr, Gassarmatur as.
Er det noen som vet om hvor man kan gå tak i en overgang fra luftflaske til en standard regulator for CO2? Jeg har ikke de nøyaktige dimensjonene på gjengene, men kan eventuelt ta en ca mål.
For øvrig bruker jeg nå en 6 kilos CO2-flaske som hovedflaske, men det er nyttig å ha en mindre flaske i reserve eller på tur.
Tore
Er det noen som vet om hvor man kan gå tak i en overgang fra luftflaske til en standard regulator for CO2? Jeg har ikke de nøyaktige dimensjonene på gjengene, men kan eventuelt ta en ca mål.
For øvrig bruker jeg nå en 6 kilos CO2-flaske som hovedflaske, men det er nyttig å ha en mindre flaske i reserve eller på tur.
Tore