Overgang til gasskobling

Tor.

Norbrygg-medlem
Trenger en overgang til en gasslange. Det skal være en han (som pluggen på bildet) til hun W 21,8.
Problemet er at jeg ikke finner ut hvilken dimensjon denne pluggen har. Den er litt større enn M12. Tror også at den er mindre enn 3/8", men der er jeg ikke helt sikker.

Noen som har peiling på dette?

Vedlegg

• Gasskobling.jpg
    Gasskobling.jpg
    868,3 KB · Sett: 338
Er det slangeenden det er bilde av? Det ser ut som ein 1/4" BSP. Skal du koble den rett i ein regulator? I så fall treng du overgang som er female 1/4" BSP til male 1/2" BSP. Det er best om 1/2"-enden ikkje har den innvendige konen som enkelte BSP-fittins har, for å få anleggsflate mot pakningen i regulatorstemmen.

Oberstbräu skrev:
Slangen har hun-kobling. Bildet viser en enhet som har vært skrudd i slangen.
Dette skal kobles til en CO2-flaske.

Da vil vel det kanskje si at jeg trenger en 1/4" BSP han til en 1/2" BSP hun?
Som disse: http://www.ebay.com/itm/5PCS-1-4-Ma...48?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cbb7165ac
Når f.eks Biltema har overganger i tommer uten at det er angitt hva slags gjenger det er, er vel ikke det BSP?

Ja, det er nok den du skal ha. Den såg litt tynn ut i godset til 50-60 bar men.

"Norske" røyrgjenger er BSP. Men av og til veit ikkje slike sjapper kva det er dei sel og eg ville ha dobbeltsjekka det for å vere sikker. Med skyvelær og gjengelær og vedlagt tabell kan du finne det ut. Koniske gjenger som NPT målast på tredje gjenge sånn ca.

Vedlegg

• Fittings-gjenge-tabell.jpg
    Fittings-gjenge-tabell.jpg
    164,4 KB · Sett: 319
Tilbake
Topp