Oversikt over CO₂-fylling i Stavanger

Det kan være greit å ha en aldri så liten oversikt over fyllestasjoner i Stavanger-området.

Forhandler: Stavanger Dykkersenter
Priser innhentet:
01.06.2014
Kjøpe apparat:
Uvisst. Ta kontakt
Fylling:
1kg eller mindre: 100kr
Alt over 1kg: 100kr oppstart (inkl. 1kg) + 50kr pr. kg.
2kg tank = 150kr.
Betaling:
Kontant
Kvittering:
Ja
Drop-in:
Nei. Gasstank avleveres hos Bryggselv Stavanger
Beer Gas:
Ta kontakt med Bryggselv Stavanger

Forhandler:
GMC Brannteknikk, Dusavikveien 17, 4007 Stavanger, Tlf: 51 84 80 00
Priser innhentet: 20.12.2013
Kjøpe apparat: 900.- for 5kg
Fylling: 400.- inkl. moms uansett størrelse
Betaling: Kontant
Kvittering: Ja
Drop-in: Ja
Beer Gas: Uvisst

Forhandler: Brann og Sikkerhets Service, Breiflåtveien 15, 4017 Stavanger, Tlf: 51 58 34 11
Priser innhentet: 20.12.2013
Kjøpe apparat: 1500-1800 for trykktestet 5kg med ny ventil
Fylling: 300.- inkl. moms
Betaling: Kontant og kort
Kvittering: Ja
Drop-in: Ja
Beer Gas: Uvisst
Merknad: Kan ta lang tid!

Forhandler: Schou-Andreassen, Maskinveien 16, 4033 Stavanger, Tlf: 51 80 08 99
Priser innhentet: 20.12.2013
Kjøpe apparat: 1750,-
Fylling: 275.- + moms for fylling
Betaling: Kontant og kort
Kvittering: Ja
Drop-in: Ja, men beregn ventetid på fylling
Beer Gas: Uvisst

Forhandler: NOHA, Lagerveien 25, 4033 Stavanger, Tlf: 51 81 60 00
Priser innhentet: 20.12.2013
Kjøpe apparat: 1400.- for 5kg inkl. moms
Fylling: 0-3kg 379.-, 3-6kg 481.-, 10kg 519.- (priser inkl. moms)
Betaling: Kontant og kort
Kvittering: Ja
Drop-in: Ja
Beer Gas: Nei

Forhandler: Game On, Sjøhagen 11, 4016 Stavanger, Tlf: 51 66 76 55
Priser innhentet: 2013
Kjøpe apparat: nei
Fylling: 250.- inkl. moms uansett størrelse for brannslukker (o.l). 30.- for paintball-tank
Betaling: Kort
Kvittering: Ja
Drop-in: Ja
Beer Gas: Nei
 
Sist redigert:
Groovy. Jeg pleier å bruke Brann og sikkerhets service, men synes de er litt treige. Etter hva jeg forstod sist, pleier de å fylle flasker en dag i uka (torsdag?), og det gjelder å henvende seg rundt denne dagen. Sist jeg fylte ringte jeg et par dager etter at jeg var blitt lovet flaska, da var den fremdeles tom, men dette var visst på riktig dag, så flaska ble fylt pronto. Blide folk som jobber der, dog. For folk som meg, som vanligvis misliker ærend i andre områder enn aksen Storhaug-Sentrum, er det et pluss at man bare må komme seg til Mariero. Og så er de ikke blant de dyreste, da.
Er ellers litt interessert i beer gas... Det er vel noen her i disktriktet som  bruker det. Hvor skaffer dere? Ser at det er uvisst om noen av leverandørene over kan tilby dette.
 
Det har vært snakk om at Noha gjør det. Men hun var knapp i svarene. Om noen sitter på info. Skrik ut.
 
Odland skrev:
Det har vært snakk om at Noha gjør det. Men hun var knapp i svarene. Om noen sitter på info. Skrik ut.
Fikk kjøpt overhalt 5kg CO₂ flaske hos de i oktober for 1200.- Snakka med fyllemann 'Leif' og spurte om beergas blanding. Han svarte da at det hadde de prøvd mye på å få til, men gitt opp å blande.
Ellers syns de det var stas med alle ølfolka som stakk innom for påfyll  :skitbra:

EDIT: Betalte med kort og fikk kvittering. Når det gjelder dropin så ringte jeg først og fikk beskjed om at det bare var å komme. Da hadde de 'noen' ferdig ombygde 5kg brannslukkingsapparater klare.
 
Audun F skrev:
Odland skrev:
Det har vært snakk om at Noha gjør det. Men hun var knapp i svarene. Om noen sitter på info. Skrik ut.
Fikk kjøpt overhalt 5kg CO₂ flaske hos de i oktober for 1200.- Snakka med fyllemann 'Leif' og spurte om beergas blanding. Han svarte da at det hadde de prøvd mye på å få til, men gitt opp å blande.
Ellers syns de det var stas med alle ølfolka som stakk innom for påfyll  :skitbra:

EDIT: Betalte med kort og fikk kvittering. Når det gjelder dropin så ringte jeg først og fikk beskjed om at det bare var å komme. Da hadde de 'noen' ferdig ombygde 5kg brannslukkingsapparater klare.
Har også den erfaringen med NOHA. Tatt med flasken, og fått ny tilsvarende flaske med meg hjem på dagen. Men de er dyre, og litt utenfor allfarvei, synes jeg.
Ser ellers, jf min forrige melding, at beer gas er 75 % Nitro og 25 % oksygen. Dette i følge Google, som etter det jeg forstår er med i dette Internettet. Hva man kan finne ut på egenhånd!
 
Jeg fyller hos Game-on på Hillevåg. Det koster 300,- for å fylle en 8 kg flaske og 30 kr pr painballflaske (jeg bruker begge deler)
 
Bjarte H skrev:
Jørn Pedersen skrev:
Ser ellers, jf min forrige melding, at beer gas er 75 % Nitro og 25 % oksygen.

25% oksygen faktisk ;D ;)
*kremt* 25 % CO₂, faktisk.
Edit: hadde ellers vært hål i håve å bruke penger på aktivt å oksidere ferdig øl. Lønner seg å lese gjennom hva man skriver.
 
Kjøpte 5kg aluminiumsflaske på noha for 1400 ferdi fyllt på fredag, bare ringte så sto flasko klar i resepsjonen når eg kom!  :)
Sto 700 psi på den når eg fikk på regulator..
 
Rullestad skrev:
Kjøpte 5kg aluminiumsflaske på noha for 1400 ferdi fyllt på fredag, bare ringte så sto flasko klar i resepsjonen når eg kom!  :)
Sto 700 psi på den når eg fikk på regulator..

Jeg kjøpte en 5kg flaske til samme pris (1400,-) på NOHA i romjulen.

Schou-Andreassen skulle ha 1750,- da jeg snakket med dem per telefon.
 
Jens Kristian skrev:
Jeg fyller hos Game-on på Hillevåg. Det koster 300,- for å fylle en 8 kg flaske og 30 kr pr painballflaske (jeg bruker begge deler)
Hvilket utstyr kobler du til den paintball-flasken? Må være stilig til fest/turbruk.
 
Jeg bruker selv paintball flasker fra GameOn. Kjøpte deres egen flaske for kr. 199,- som inneholder ca. 1 kg. http://game-on.no/products/12oz-co2-tank-med-pin-ventil

Betaler kr. 20,- for å fylle en flaske. Har en overgang mellom denne flasken og en standard regulator. Husker dessverre ikke hvor jeg kjøpte overgangen. Det er veldig praktisk og holder til å sette CO2 på ca. 6 Corneliusfat. Litt CO2 skylling av fat inkludert. Jeg tvangskarbonerer stort sett og da bruker jeg 90 gram Co2 på et fat. Jeg bruker vekt når jeg tvangskarbonerer for å få rett mengde. Det tilsvarer ca. 2,5% CO2. (Ikke bombesikker på nøyaktig %, men funker fint for mine brygg)

Det som og er fint med dette er at en har en liten praktisk flaske en kan har med om en tar med fat på fest osv. En slipper å tenke på at noen velter en større CO2 flaske med fare for at toppen/ventilen kan få flasken til å løpe løpsk. Har selv sett CO2 flaske få skadet en toppventil og herjingene når trykket slippes ut er enorme og farlige! Det er og mye billigere å kjøpe en liten paintball flaske og fylle disse litt oftere enn en større flaske.
 
Jens Kristian skrev:
Jeg fyller hos Game-on på Hillevåg. Det koster 300,- for å fylle en 8 kg flaske og 30 kr pr painballflaske (jeg bruker begge deler)
Bruker du noe slags adapter? Gjengene deres passa ikke på brewferm 2kg fra bryggselv

Edit: hva slags adapter kan passe her, vi fant ikke ut av det på game-on
 
Tilbake
Topp