påskeøl

Bjørn S skrev:
Lurer litt på om porter med en litt luftig sjokoladesmak eller en engelsk bitter passer til påskeferien...
I og med at det er litt sein påske i år, brygget jeg maibock.

Bjørn S skrev:
Ja, og eller fenalår og en skarp kniv :) Samt noe påskekrim... :)
Hva er riktig mesketemperatur for tørket kjøtt, kniv og påskekrim? Eller skal det i som tilsetning de siste fem minuttene av koketida?

Aldri galt med en klassisk engelsk bitter til påskekrimen. Særlig om den også er av klassisk engelsk type.

amatøren skrev:
Vel, då får eg brygge påskeporteren sjølv. Sjokolade og appelsin er då fantastiske smakar ilag.

Det er nok det beste, å brygge den selv :)
Men jeg er enig med deg :) sjokolade og appelsin passer godt sammen :)
Men hvor mye sjokolademalt der er vel de vise uenige... :)

Jørn Pedersen skrev:
Bjørn S skrev:
Lurer litt på om porter med en litt luftig sjokoladesmak eller en engelsk bitter passer til påskeferien...
I og med at det er litt sein påske i år, brygget jeg maibock.

Bjørn S skrev:
Ja, og eller fenalår og en skarp kniv :) Samt noe påskekrim... :)
Hva er riktig mesketemperatur for tørket kjøtt, kniv og påskekrim? Eller skal det i som tilsetning de siste fem minuttene av koketida?

Nei si det.. vil nok heller ha det som snacks ved siden av tenker jeg... Men du kan jo prøve det som smakstilsetning kanskje 30 min på kniven og 15 min på påskekrimmen og 5 min koketid på kjøttet... :) Så ølet ikke blir for salt :)

Kjoygard skrev:
Aldri galt med en klassisk engelsk bitter til påskekrimen. Særlig om den også er av klassisk engelsk type.

Ja du sier noe der.... kan være at sjokolade blir litt søtt... Men vet ikke helt :)

Tilbake
Topp