Jeg har også adapteren for glassflasker. Den fungerer fint. Lurer på om denne er like god, man ser jo f.eks ikke hvor mye man har fylt i boksen, men man overfyller kanskje...?
Er dette et adapter som gjør det mulig å veksle mellom bjørnunger og longneck?Adapter til Pegas mottrykksfyller. Den i metall fungerer ok, men tror denne blir bedre. De første jeg laget ble helt elendig, de hang nesten ikke sammen, Skjønte ikke hvorfor før jeg så at infill sto på 0%. Ble et par hakk bedre med infill 100%
Vis vedlegget 42575 Vis vedlegget 42577 Vis vedlegget 42578 Vis vedlegget 42576
Det er hvordan flasken er øverst som bestemmer hvilken adapter du trenger. Jeg har to typer longneck, den ene bruker samme adapter som "moderne" bjørnunger. Så har jeg noen longneck som er lik gamle bjørnunger (fra 80-tallet) og passer til den andre typen adapter.Jeg har både longneck og bjørnunger.
De adapterne er noe som jeg ikke har brukt på evigheter, de fungerte egentlig ikke så bra. Bruker bare de som jeg fikk skrevet ut av Ørjan Lauritzen.Er dette et adapter som gjør det mulig å veksle mellom bjørnunger og longneck?
Det har du helt rett i, jeg er veldig fornøyd. Den er enkel å bruke, enkel å vaske, fyller flasken helt opp om man vil og har minimalt med tap. Jeg var skeptisk til en flaskefyller hvor ølet renner ned langs sidene på flasken i starten. Vel det har endret seg, det gjør at flasken blir kald og skummdannelse reduseres etterhvert som den fylles, ikke at det har vært et problem med skum tidligere.Det er hvordan flasken er øverst som bestemmer hvilken adapter du trenger. Jeg har to typer longneck, den ene bruker samme adapter som "moderne" bjørnunger. Så har jeg noen longneck som er lik gamle bjørnunger (fra 80-tallet) og passer til den andre typen adapter.
De adapterne er noe som jeg ikke har brukt på evigheter, de fungerte egentlig ikke så bra. Bruker bare de som jeg fikk skrevet ut av Ørjan Lauritzen.
Tror jeg ville ha søkt litt på google og youtube for å se hva brukere anbefaler. Har en følelse av at Pegas er på vei ut, men vet ikke. Tror @Kloakk er fornøyd med sin iTap?
Jeg har en nabo med iTap, den virker grei den. Forskjellen mellom den og Pegas sett utfra videoer virker minimal.Tror jeg ville ha søkt litt på google og youtube for å se hva brukere anbefaler. Har en følelse av at Pegas er på vei ut, men vet ikke. Tror @Kloakk er fornøyd med sin iTap?
Skjønner ikke hva du mener med rekkefølgen?Jeg har en nabo med iTap, den virker grei den. Forskjellen mellom den og Pegas sett utfra videoer virker minimal.
Men jeg er antakelig ikke eneste som kommer til å bruke denne. Både min far og svigerfar kommer antagelig til å bruke denne. Umiddelbart slår det meg som at det kan bli rot i rekkefølgen på iTap/ Pegas.
Sett utfra videoer virker rekkefølgen logisk/ mer oversiktlig med Tapcooler.
Har en jeg kjenner som har denne og planlegger å låne for å teste.
Dårlig formulert, rekkefølgen virker mer logisk og oversiktlig.Skjønner ikke hva du mener med rekkefølgen?
Tapcooler er definitivt ikke så enkelt som du skisserer, eller yt videoer skal ha det til.. Med mindre du allerede har tappekraner. Men du gjør deg, finn ut og gjør deg en meningDårlig formulert, rekkefølgen virker mer logisk og oversiktlig.
Flaske inn,
flush (knapp),
fyll (vipp hendel),
stans øl (vipp motsatt),
Flaske ut
kork.
Testet itap, så vidt jeg husker var det flere operasjoner.
Flaske inn + vri fast
Flush (knapp)
Fyll (vipp hendel) + juster hastighet med skrue
Stans øl (skru til skrue?) + Vipp opp + slipp ut trykk
Vri opp + flaske ut
Kork
Det virker som det rett og slett er flere operasjoner med iTap/ Pegas. Mulig jeg undervurderer de andre, men jeg ser klart et større potensial til å rote med rekkefølgen .
Hadde det kun vært meg hadde ikke dette betyd like mye.
Dersom tapcooler gir et ok inntrykk ved test blir det veldig fort denne.