Pepper (og appelsin og koriander ++)

Stig Aa.

Norbrygg-medlem
Morn. Har spurt om dette før, uten å ha fått svar, så jeg prøver i gjen.

1. Hvilken type pepper er det man bruker i typ White IPA, skal det være knust/hel etc, og hvor mye?

2. Har laget en White IPA med appelsin og koriander jeg ble meget fornøyd med, men vil nå prøve med pepper. Børe man da kutte ut koriander og/eller appelsin? Finnes det gode retningslinjer på hvilke krydder som passer godt sammen?

3. Har noen tips om litteratur/nettsider når det gjelder krydderbruk i øl? Kombinasjoner/mengde/ølstiler etc.

1./2. Lervig har vel alle tre i sin White IPA, og det funkar jo bra. Dei brukar kvit pepar, veit ikkje om den er heil, men ville rekna med det. Mengda står i oppskrifta.

3. Du har vel kanskje lest artikkelen på medlemssidene?

Smaksmessig ville eg nok gått for grøn eller rauede pepperkorn. Dei er litt mildare enn sorte og kvite, og litt meir parfymert. Trur grøne passar utmerket saman med korianderfrø og bitter appelsinskal. :)
Heile korn, rista litt i ei tørr panne for å få fram litt meir aroma, kanskje.

Smaksmessig ville eg nok gått for grøn eller rauede pepperkorn. Dei er litt mildare enn sorte og kvite, og litt meir parfymert. Trur grøne passar utmerket saman med korianderfrø og bitter appelsinskal. :)
Heile korn, rista litt i ei tørr panne for å få fram litt meir aroma, kanskje.
Hele korn rett i gryta? Hvor mye i en 32 liters batch?

Hele korn rett i gryta? Hvor mye i en 32 liters batch?

Eg har diverre inga praktisk erfaring i å brygge med pepper, men det kan vel la seg gjere med minimal koketid. Eg ville vel heller hatt pepper i sekundær for å ha litt meir kontroll på det. Mengdemessig trur eg ikkje det er så mykje det er snakk om, men alt dette er berre tanker og synsing frå mi side.

Eg har ein kollega som har eksperimentert med Schezuanpepper, kan finne ut korleis han gjer det i morgon.

Jeg hev oppi 1g innvandrersjappe-peppermix (røde svarte hvite) kvernet i kaffekvern som tørrhumle i 25L 3787 og det satte en liten spiss på det hele. Merkbart, men kanskje mest fordi jeg visste det var der.

Gahr bruker 0,057 g/l knust Szechuan pepper i den nye sorte saisonen. Jeg ville stolt på det. Rist i tørr panne og grovknus rett før tilsetting for best smak og aroma.

Kollega brukte i 25 liters batch saison:

5 g schezuan 5 min
5 g i sekundær, lot det stå nokre dagar før han smakte på det. Endte med at han putta 5 gram ekstra i, og det vart visst nok ekstremt godt.

Kva seier vitskapen om når dei knuste pepparkorna skal tilsettast under koking, og om dei evt skal følge med vidare i bryggeprosessen og over i gjæringskaret?

Basic Brewing Radio har en spennende podcast om bruk av Schezuan sammen med chili - ideen er å bruke Schezuan til å bedøve munnen slik at du ikke merker at det brenner så mye fra chilien - for å kunne få frem den subtile smaken i en del av de ekstreme chiliene.

Tilbake
Topp