PET flasker

MegaTrond

Norbrygg-medlem
Hei
Noen som har erfaring med Coopers PET flaskene som vinogbar.no selger? Vurderer å prøve noen siden jeg har kastet 5L fatene og 1L glassflaskene jeg hadde.

Trond

Har brukt sånne på 3 ølsett jeg har brygga. Funker helt greit, men har ikke sjarmen av glass. Pleide å bruke korkene på nytt også.

Og så er de vel 0.75L så man kan bruke de karboneringsdropsene fra cooper også.

- M

Har selvølgelig ikke samme sjarm som glass men virker veldig greit og praktisk.... Blir nok glass etterhvert som jeg får helt i meg øl fra 0,5L flasker. Orker ikke 0,33.... blir så mye å vaske.... Hadde tenkt å bruke sukker men er det greiere med karboneringsdropsene? Hvor får jeg fatt i det?

Jeg har også noen slike flasker, og de fungerer helt fint. Riktignok har jeg hatt litt trøbbel med å få etikettene til å feste seg skikkelig på dem, men det er mulig det går hvis man bruker lim istedenfor melk. Jeg har bare prøvd sistnevnte.

Slike karboneringsdrops fra Cooper brukte jeg på det første brygget mitt, da jeg kjøpte en sånn alt-i-ett-pakke fra Vin og bar. Man slipper å veie opp og koke sukker og å øverføre ølet til en annen beholder for å blande med sukkerlaken, så det er for så vidt lettvint. Vin og bar selger vel dropsene for seg selv også, tror jeg.

Flottings :)
Prøver meg nok på noen PET flasker når den tid kommer. Fant også karboneringsdropsene hos vinogbar. Måtte bare søke litt så poppet de opp....

Tilbake
Topp