PID + RIMS fra BrewPower

Hei,

Tenkte å oppgradere BIAB-oppsettet litt. Har for tiden mesket og kokt 25L batcher på en induksjonsplate. Kontroll av temperatur har vært å tappe ut litt vørter og sjekke temperatur for å passe på at den ikke er helt ute og kjører, eller å putte et termometer oppi kjelen. Store unøyaktigheter av temperatur medfølger denne metoden, så oppgradering er på sin plass.

Sett på Pump'in 15 pumpa fra BryggSelv, og lurer på disse to fra BrewPower:

PID-pakke
PID-styringspakke RIMS Liten

RIMS-pakke
RIMS sirkulatorpakke 2000W Kompakt

Har null erfaring med PID/RIMS/HERMS fra før av, så lurer strengt tatt på om de to pakkene sammen med en pumpe vil fungere? Eller det noe mer som trengs som jeg har glemt?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Hei. Har akkurat blitt ferdig med mitt Rims prosjekt. Har ikke kjennskap til pumpa fra bryggselv. Bruker selv topsflo td5 pumpa og er veldig fornøyd. Har to stk. du trenger et skap til å montere pid. Som kan sjule ledninger osv. Alarmen trenger du ikke montere. Bare plagsom syns jeg. Vil også anbefale bryter til å slå av elementet selv når pid er på. Da slipper du å bekymre deg for at elementet slår seg på når du skrur på kontrolleren. Lykke til.
 
Legger du til ei pumpe og temperaturmåler på utventilen kan du styre temperatur og økning av temperaturen med å styre effekten på plata manuelt.
 
Men som du spør om. De to pakkene vil fungere sammen. Hvis du har koblet styreskap eller lignende før er dette lett. Jeg har brukt koblingsskjema til svarstad ølbryggerlaug. Enkelt å forstå. Lykke til
 
Takk for svar, har ikke koblet før, men i verste fall kjenner jeg noen elektrikere

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Tilbake
Topp