PILS test VG

Kompils er et øl man ikke trenger å føle stor trang til å måtte smake. Mye bedre å legge to kroner mer pr boks og kjøpe seg noe som i det minste smaker ok.
 
Miguel skrev:
Kompils er et øl man ikke trenger å føle stor trang til å måtte smake. Mye bedre å legge to kroner mer pr boks og kjøpe seg noe som i det minste smaker ok.

Og dette er du sikker på at du vil si også i en organisert blindtest? Jeg tror de som var med i testen er i stand til å kjenne igjen et dårlig øl (og er helt sikker når det gjelder et par av dem, Per Øyvind var med som Norbryggs representant i panelet).
 
gustavf skrev:
Miguel skrev:
Kompils er et øl man ikke trenger å føle stor trang til å måtte smake. Mye bedre å legge to kroner mer pr boks og kjøpe seg noe som i det minste smaker ok.

Og dette er du sikker på at du vil si også i en organisert blindtest? Jeg tror de som var med i testen er i stand til å kjenne igjen et dårlig øl (og er helt sikker når det gjelder et par av dem, Per Øyvind var med som Norbryggs representant i panelet).

@Gustav

+1
 
Blindtester er faktisk veldig morsomt og veldig avslørende! Sett sammen en kameratgjeng og få noen til å skjenke dere 4-5 pils fra butikken. Gjør notater og sett poeng. Fordommer blir garantert avslørt!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Young skrev:
Blindtester er faktisk veldig morsomt og veldig avslørende! Sett sammen en kameratgjeng og få noen til å skjenke dere 4-5 pils fra butikken. Gjør notater og sett poeng. Fordommer blir garantert avslørt!


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Har en kompis som sverget til Tuborg. Det var bra greier, og den kjente han inn og ut. Serverte Tuborg, carlsberg, heineken og en mack. Serverte tuborg to ganger, og han rangerte den som både best og dårligst, fra samme boks. Han ble overrasket selv.
 
Noen som vet hvilket bryggeri som produserer Pokal for Coop?
Syns faktisk sjøl det er en helt grei pils, absolutt på høyde med Hansa/Borg og Ringnes.

Ville gjette på Aass..

Edit; ser ut som det fortsatt er Hansa/Borg-konsernet, produseres sannsynligvis hos CB eller Borg da.
Eller hos alle tre..
 
Tim skrev:
Edit; ser ut som det fortsatt er Hansa/Borg-konsernet, produseres sannsynligvis hos CB eller Borg da.
Eller hos alle tre..

Pokal ble brygget både hos CB og Borg ikke hos Hansa. Har hørt at Aass skal overta igjen i løpet av 2013.
Kompils blir laget av Hansa i Bergen.
 
gustavf skrev:
Miguel skrev:
Kompils er et øl man ikke trenger å føle stor trang til å måtte smake. Mye bedre å legge to kroner mer pr boks og kjøpe seg noe som i det minste smaker ok.

Og dette er du sikker på at du vil si også i en organisert blindtest? Jeg tror de som var med i testen er i stand til å kjenne igjen et dårlig øl (og er helt sikker når det gjelder et par av dem, Per Øyvind var med som Norbryggs representant i panelet).

Jeg synes iallefall ikke Kompils var noe særlig godt. Har bare smakt det en gang for lenge siden men såvidt jeg husker så hadde det en smak jeg også fant igjen i pokal og en billigøl til som jeg ikke husker navnet på. Nå får jeg av en eller annen grunn ikke åpnet artikkelen så jeg vet ikke hvilke øl som var med i testen.
 
Butikkpils er stort sett veldig like. E.C.Dahls er litt mere spesiell en de andre, men ellers, veldig likt, jevnt over bra.
Men jeg drikker veldig sjelden pils :)
 
Tilbake
Topp