Plastkasse/bøtte til gjæringsspann

Hei!

Sliter litt med litt for varme temperaturer i leiligheta mi, og har ingen kjøligere områder enn andre, så må ty til litt alternative metoder for å få korrekt gjæringstemperatur

Har da tenkt til å ha hele gjæringsbøtta under vann, som jeg kjøler ned med frosne vannflasker de første dagene av gjæringen. Leiter da etter en bøtte eller en kasse som er stor nok til å romme et standard 30l gjæringsspann.
Noen som vet om noe rimelig, eller har noe å anbefale?

Tenkte å ta meg en tur innom Clas Ohlson før jeg setter neste brygg å se om de har noe, og evt. Ikea, men hvis noen vet av noe så slipper man å leite så masse :)

Finnes de i såpass store størrelser? Fra det jeg kan se på nettsidene så er de ikke på såpass mange liter at de vil kunne ta ei gjæringsbøtte på 30 liter  :noway:

Oi, det så jeg ikke på nettsiden. Synd det ikke er noen sentralt i Oslo når man ikke har bil. Må se om man kommer seg litt ut av byen da, 90 liters-bøtte skal nok holde fint det :)

Dahl skrev:
Oi, det så jeg ikke på nettsiden. Synd det ikke er noen sentralt i Oslo når man ikke har bil. Må se om man kommer seg litt ut av byen da, 90 liters-bøtte skal nok holde fint det :)

Sjekk med Maxbo på Sinsen, ikke så langt fra trikken. Men vet ikke om de har passende murbøtte.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Jeg bruker en stor plast eske som jeg kjøpte fra Clas Ohlson. Den er bred og passe dyp nok til 30 lt gjæringsbøtte. Bruker min nå for å nedkjøle en trappist med høy OG.

Tilbake
Topp