problem med fasiliteter

ikke akkurat utstyr, men en elementær del av brygging er jo å ha egnet lokale. det har jeg. Uteboda mi er nær sagt perfekt, og eneste brukbare sted jeg har, siden det er eneste sted min bedre halvdel godtar alt rot og søl som blir av denne herlige hobbyen. Jeg må bære varmt vann til vasking, og det er forsåvidt greit nok.

MEN.... Sluk i golvet? nei, det er der ikke. EN ulempe, og det er som de som har brygget mer enn en gang vet er en stor ulempe. Hva i svarte natta gjør jeg egentlig med dette litt store problemet uten å måtte flå meg på betongsaging, graving, rørlegger, og så videre...?

Er det NOEN som har en løsning på dette problemet? det er nemlig IKKE noe kjekt å bære flere hundre liter med vaskevann og søl og annen dritt inn for å tømme det i do.

Sånn til info, det er et takrennerør rett utenfor døra... jeg vet ikke om det går rett ned i intet eller om det er tilkoblet kloakk, men det siste er vel heller usannsynlig? Såpevann i fundamentet tror jeg IKKE blir populært siden jeg bor midt i et borettslag av firemannsboliger.

SOS SOS Hjemmebrygger i nød...

Lensepumpe i ei stor murerbøtte, burde gi deg «utslagsvask» og frakte vannet dit du vil ha det.

faktisk slett ingen dum ide! man kunne til og med gjøre om ideen til å bli et svært kar som dekket så og si hele bodgulvet med sprinklegulv av lekter eller lignende over... med en fordypning i et hjørne på et slags vis slik at pumpa ligger et par cm lavere enn resten... Herregud, at jeg ikke har tenkt på det her før. Takk skal du ha!

Huset til sambo. hadde et pumpesystem fra vaskerommet som permanent løsning, et påbygd vaskerom av en eller annen grunn.

da blir det nytt prosjekt på mr. Reodor Felgen... sveising av kæmbo-sized kar. skulle ikke ta umenneskelig med tid.

Tilbake
Topp