Hvordan skal jeg få den til å fungere om jeg ikke skal suge på slangen da?
Heverten består av to deler. Et tynt rør + en litt tynnere gummislange. Nederst på røret er det en rød "ventil" som sikkert er der for å sørge for at man ikke får med så mye av det som er i bunn. Mellom røret og slangen er det en gummivinkel som kobler de sammen.
Samme her. Lagres demontert, med pakningen opp i friluft, slik at den ikke bøyes. Min er snart tre år gammel, og begynner først med O2-tilsetting hvis innsuget dekkes til, for eksempel med en humlesokk (jeg gjorde dette én gang, som et eksperiment).Lagrer dere autoheverten montert? Jeg lagrer den demontert og har ikke antydning til innline O2 tilsetning.
Njaaeei - vi hadde kraner (de hvite billige av plast) på alle kar i noen år, og har gått helt og holdent vekk fra det. Før eller senere begynner de å lekke, og etter å ha tørket opp 14 liter godt øl fra kjellergulvet når du kommer hjem fra helgetur - så kommer nok du og til å kutte de ut. Dessuten må de demonteres og gjøres skikkelig reine inni - du vil ikke tro hvor mye dritt som klarer å samle seg inni der.Er det ikke mye enklere å tappe direkte fra kran over i sekundær, flasker eller hva det nå skal være?
Lurt, tar med meg det tipset!Jeg gjærer med tiltet kar, da samles alt av bunnfall seg på en side slik at du kan stikke heverten helt til bunns uten grums (du tilter forsiktig tilbake før tapping)