Har du et multimeter? PT100 elementet skal være 100 ohm på 0 gr C. Ta en kikk her http://www.hayashidenko.co.jp/en/info12.html
for å sammenligne med andre målinger. PT100 elementer viser sjelden litt feil, om de ryker måler de vanligvis helt på vidda. Har faktisk aldri opplevd et PT100 som viser bare litt feil på 40 år på el/instr.
Du må måle direkte på sensorlederene, kobla fra display uniten. Her finnes 2,3 og 4 leder PT100. Men kun 2 ledere er aktuelt her. Et treleder element har dobbel leder til ene polen på elementet, 4 leder har dobbel leder til begge sider. Disse ekstra lederene er kun brukt for å kompensere for kabel lengde.
Om resultatet stemmer med skalaen når du sjekker med ohm meter er det nok mottaker delen som er gått til h...
Den står fortsatt som 21. Eneste jeg kan se for meg har en sammenheng er at ene kinapumpa som også er 12v (sestosene er vel 12v, jeg husker ikke) har tatt kvelden. Alt 12v blir matet av samme konverteren. Men skjedde ingenting da jeg plugget ut pumpa.
Har ikke fått testet så mye. men den viste -3 grader da jeg startet. Korrigerte i Sestosen og det later som at den følger temperaturen. I morgen skal jeg brygge så får egentlig ikke tid til å forske nevneverdig før søndag.
Hva slags avlesning du får om du mister en leder avhenger nok av uniten du leser av på.
Om du har 3 lederelement er to av lederene kobla til samme side av elementet. Med ohm meter skal du måle null motstand (eller tilnerma) mellom 2 av lederene, så skal du måle ca 108 ohm på 20gr C mellom disse og den tredje.
Vil mistenke brudd med avlesningen du har
Du får kikke over. Ville sjekka alle koblinger, se etter brente loddinger internt, og sjekke kablene der de kommer ut av instrument, sensor etc. Forsøke å bøye litt på kablene mens du sjekker displayet. Må være en dårlig kontakt ett eller annet sted.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.