Pumpe problemer

Da har jeg Brygget min 2. Runde :)
idag hadde jeg noe problemer med at Vørteren ikke ville inn i pumpa - tror ikke det ble tett heller, men mumpa begynte å trekke luft.
fikk løst det ved å bruke trykkfalll ned mot gulvet.

Noen som har noen forslag ?

Jeg bruker pumpa for å sirkulere Vørteren under mesking, for å få blandet varm og kall vørter og lettere holde temp riktig.

Hvilken pumpe har du?

Slik som du beskriver, er det mulig at du har en pumpe som ikke er " self-priming" som det kalles på engelsk.
Da må pumpen stå lavere enn der væsken kommer fra, fordi pumpen ikke er designed til å suge selv.

Ikke uvanlig med slike pumper i den næringsmiddelgodkjønte ølpumpverden.

Jeg skrudde pumpa rett i kjelen og dreit i alle slanger inn til pumpa. Har ikke hatt et eneste problem med luft i pumpa siden, men nå er pumpa jeg har utmerket for inline montering.

Runar Stock skrev:
Jeg skrudde pumpa rett i kjelen og dreit i alle slanger inn til pumpa. Har ikke hatt et eneste problem med luft i pumpa siden, men nå er pumpa jeg har utmerket for inline montering.

Og åssen pumpe er det?

ohenrikh skrev:
Da har jeg Brygget min 2. Runde :)
idag hadde jeg noe problemer med at Vørteren ikke ville inn i pumpa - tror ikke det ble tett heller, men mumpa begynte å trekke luft.
fikk løst det ved å bruke trykkfalll ned mot gulvet.

Noen som har noen forslag ?

Jeg bruker pumpa for å sirkulere Vørteren under mesking, for å få blandet varm og kall vørter og lettere holde temp riktig.

Primet du pumpa først?

Hvis ikke. Den enkleste måten er å ta løs slangen som går inn i pumpa, åpne krana og sette på slangen igjen når den er full av vørter.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Runar Stock skrev:
Anders_1979 skrev:
Runar Stock skrev:

Og åssen pumpe er det?

En slik en "speidelpumpe".

Har en slik selv. Tenkte ikke tanken på å skru den direkte på kjelen, men det skal jeg gjøre nå, takk for tipset  ;)

Jeg har en pumpe fra biltema - må ha pumpen lavere enn gryta for å få fyllt den opp.

får prøve å skaffe meg en slik som kan skrus fast på kjelen

Tilbake
Topp