Har du en link?Chug...chug...chug....chugger! Dyrere, men varer og varer + man får reservedeler.
Så jeg glemte å svare deg!Takk for tips!
Har du selv erfaring med en av disse pumpene?
Takk for svar. Er det den til 1890,- eller 1490,- du har?Så jeg glemte å svare deg!
Jeg har en slik selv. Den er ikke super kraftig, men den gjør jobben med sirkulering og få til en whirlpool i BB30´en min. Fordelen med denne pumpa er at det er ekstremt lett å åpne impellerhuset for vask, noe jeg gjør etter hver brygging. Har ikke funnet lignende pumper med samme patent på markedet. Den har også en innebygd hastighetsregulering som er kjekk å ha, da slipper man å justere flow med kuleventil. Pumpa er ganske ømfintelig for luft, men monteres den riktig er det ikke et problem.
edit: Link til Chugger: https://www.bryggselv.no/bryggeutst...er/Chugger-SS-Center-pumpe-400723-p0000000951
Jeg har den til 1490Takk for svar. Er det den til 1890,- eller 1490,- du har?
Og du har ikke nå problemer når med humletrub i velhumlet øl? Tror du den klarer whirlpool på 30-40l batcher?Jeg har den til 1490
Har ikke brukt den enda til velhumlet øl. Den er nok ikke like god som chugger når det kommer til humle og kornrester i impelleren, men jeg har ikke hatt noen problem til nå. Fordelen er jo at hvis du har en kuleventil før pumpa, så er det ingen problem å åpne den å rense underveis i bryggingen. Det kan kanskje @katla svare på?Og du har ikke nå problemer når med humletrub i velhumlet øl? Tror du den klarer whirlpool på 30-40l batcher?