Bruker den minste av Xylem pumpene og er evig nok til mesk i min BB30. Meget fornøyd med den og med servicen katla gir
Den bryggmaker-pumpa.
Hva med whirlpool til 30liter vørter. Tåler den tempen?
Og hva er det egentlig metallet laget av, siden det ser ut som messing?
Metall: bronselegering.
Maks temp er 95C. Det er i praksis ein sensor i motoren som gjer at pumpa pausar når sensoren måler 112 grader. Motoren er elektronikk og solenoidar og kun rotor som er impellar bevegar seg.
Min temp er vel 0 C.
Ser ikke ut til at noe hjelper. Det surkler noe jævli i den, så det er sikkert noe med luft. Men det er jo ingen instruksjoner å finne om denne noe sted, ser det ut til.
Jeg er usikker på hva slags piler du mener, men hvis bildene som viser monteringen av pumpen i et røranlegg stemmer så skal pilene peke horisontalt, ikke oppover.
EDIT: Nei, dette gir jeg opp. Uansett hvor mye jeg tighter til både pumpa, niplene og slangeklemmene så kommer det luft gjennom slangen sammen med vannet når jeg suger. Og plutselig fortsetter bare pumpa å gå etter at jeg har skrudd den helt av. Møkkasak.
Jo, men det er vel for å unngå at slangene spretter av? Så lenge de sitter tight vil det vel fungere? Er det bare å putte inn-enden i vann og skru på? Ingenting annet å tenke på?